Jag får en massa popup´s

M

matte_1978

Hej!

Jag får en massa popup´s somjag inte blir av med jag har kör ad-awere och norton men det är fortfarande kvar.

Den ändrar start sida och så är det mest reklam för en anti popup program.
Hoppas någon kan hjälpa mig jag vill inte om instalera.

Mvh Matte
 
japp jag har den senaste jag uppdaterade innan jag körde den sista gången men det fungerade inte jag har kopplat bort min dator från nätet pga all pop-up.

Har du någon annan ide?????
 
Flera orsaker men en fungerar som ett litet virus och har lagt till en fil som ändrar din startsida. Vet inte om det är detta, för det var vanligt för några år sedan men borde varit åtgärdat.

Den teori de hade då innan filen upptäcktes var att webbläsarens registerfil blockerats och inte kunde spara den adress du ville.

Om du har ovanligt mycket popup bör du nog titta på register filerna samt att gå igenom nyare filer som har med system att göra. Kan vara bra att sätta återställningspunkter ibland när allt fungerar som det skall och återuppta den sist fungerande.
 
Om du har en lite aning om vilka processer och sånt som ska köras på din dator så kan du försöka spåra popup-programmet på så sätt med (dvs nått som inte ska köras nu) och sedan leta upp det och ta bort det.
 
jag använder mozilla, och har inte en enda popup.
När explorern råkar gå på, märker jag det genom alla irriterande popups!

Lasta ned mozilla och testa det! Inte alla trivs med den, men JAG älskar frånvaron av allt skräp som dyker upp! ;)

För att rensa datorn använder jag spybot, som tar bort många oönskade filer ifrån dina register!

Lycka till!
 
Konstigt, en vän till mig råkade ut för en liknande grej med något som startade en popup som rekommenderade nerladdning av ett särskilt program.

Kolla vad det står i pop-up:en och sök på det på t.ex. google så kanske du kan hitta någon diskussion om det på något forum där de löst problemet.

Annars kan du testa programmet spybot, fungerar som adaware.
 
Har du provat pest patrol :confused:
I gratisversionen får man sökvägarna på allt man behöver ta bort så får man ta bort dom manuellt sedan.
Adaware tar inte alltid bort allt utan man behöver rensa i regedit för hand.
 
jag har lykats lokalisera filerna som är orsaken till oredan men det går inte att blockera dom eller ta bort dom i felsäkert läge:(
men jag kör med norton firewall och antivirus barand vägen håller fönstrena i ckhak :rofl:
 
Jodå jag skulle vilja köra mozilla om det fanns på svenska jag har lite problem med engelska
 
Jag har hittat bovarna med norton... mend et går inte att ta bort inte ens i felsäkert läge :( jag kör med norton brandväg det håller det i chak :)
 
Jodå jag skulle vilja köra mozilla om det fanns på svenska jag har lite problem med engelska

Opera finns på svenska, jag använder mig av den. Funkar nästan som IE ocg går att ställa in så att du får de funktioner du vill. Det är lite reklam på gratisversionen, men den märken man knappt.

Om jag inte är helt fel ute är väl Opera en utveckling/sidospår av Mozilla.

IE kör jag bara för bankärenden och de gånger då det är besvärligt att se sidorna i Opera (oftast kodningsfel) som hemsidor på Spray som bara flimmrar.
 
Det viruset jag har heter Download troyan
och det är inge snällt:(
 
Hej ALLA Tack för era förslag men nu är jag av med dom jag tog bort trojanen men hjälp av ett anti trojan program så nu är min dator som den ska igen. :) :) :) :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 057
Senast: Hermelin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 329
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 639
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 933
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp