Jag börjar tröttna

kolblakkur

Trådstartare
Jag är så trött på hästar i nuläget. Jag är trött på mig själv, att jag var så dum och skaffade två unga hästar som bara står och äter och bajsar ut mina pengar :crazy: En unghäst vore väl okej, men två unghästar - uppstallde på FULLSERVICE? Varför var jag inte smart nog och köpte en vuxen direkt? :crazy: Visst, man kan pyssla och sånt men efter ett tag så börjar även det bli tråkigt.
Den 20 oktober 2007 körde jag senast. Det är ett tag sedan. Jag räknar med att om jag har tur så kör jag runt 20 oktober 2008 :(
Med fullservice och hela köret inräknat så lär mina shettisar vara de dyraste i världshistorien när de dör om 25-30 år :angel:

Nu ska jag ha ett uppehåll på sex månader pga av bete. Tack och lov för det! :banana:

Sv: Jag börjar tröttna

Så känner jag varje år vid denna tidpunkt....Efter vinterns dyra matningar bara längtar man till sommarbetet och ett slut på allt slit.
Det är aldrig smart att köpa unghäst, det är alltid dyrare än att köpa en färdig om det inte är en dyr ras som tex islänningar, eller välstammade travare m.fl.
Kan du inte byta in dina två små mot en stor?Eller sälj båda och bli medryttare/medkörare?

Jag vill inte byta bort dem heller :angel:

Jag går mest bara runt och väntar på den ljuvliga dagen då de äntligen kan dra runt mig och betala av mig i svett :devil:

En billigare stallplats vore också ett alternativ.

Nu vet jag inte vad du betalar nu men där jag har mina islandsunghästar så betalar jag 700 kr i månaden inkl ALLT. Lösdrift i gigantisk hage med sandmark :love:, hö, verkning, skötsel m.m.. Jag träffar dem 2 ggr om året. finns kanske fler såna blilliga ställen där du kan fjäska in dig.

Enda nackdelen för dig är de bara tar emot islänningar :-)
Men visst är det fantastiskt billigt. Och det sköts otroligt bra, det jag är mest fanatisk över är staket. Jag får spader av stakettrådar som hänger och blåser i vinden, har sett så många skador och alla stall jag letar efter nu (ska ju flytta och sälja gården) har just hängande staket och lerigt som tusan.
Här är stakteten sträckta, fina grindar, stora fräsha vindskjul ströade med halm, foderbord för allt hö så det slipper ligga i leran. Det är verkligen ett drömställe. Trevliga är ägarna också.

Hehe, jag försökte med det förra året när jag hade min russungar.....De genomskådade dock mig :D

men snälla du... det måste ju finnas något billigare ställe för dig att ha dom på??!! kanska låna ut dom som sällskap ett tag, om dom ändå bara ska stå?

shettisar..ahaa,ja trodde de va stora hästar,då förstår ja om det är dyrt,men en shettis på fullservice kostar iaf max 700 kr per månad..mitt råd är att byta stall då den som har det verkar ruinera dig!

700? Skojar du?
Mina shettisar äter för 500:-/månaden STYCK.
De har fri tillgång på hösilage.

men snälla du... det måste ju finnas något billigare ställe för dig att ha dom på??!! kanska låna ut dom som sällskap ett tag, om dom ändå bara ska stå?

Men de ska ju inte bara stå. De ska på bete och sedan så ska de köras in. Men det är inte förrens till hösten.

500 kr hösilage innebär iaf här 500 kg hösilage, alltså en krona/kg.
Kan dina hästar verkligen hålla sig i godtagbart hull om de äter så pass mkt?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
Ridning Hej. Jag har ridit i ganska många år nu och jag ska vara helt ärlig: jag tror att jag börjar.....tröttna? Jag har haft en...
Svar
16
· Visningar
1 885
Senast: Greystroke
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 754
Senast: Disen
·
L
Övr. Barn Skriver under annat nick då jag inte vet om någon känner igen mig här. Vet inte heller om inlägget hammnar rätt eller fel. ligger...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 771
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Sånger som du hatar
  • Motionscykel?