JAG BLIR SÅÅÅ TRÖTT; HJÄLP !!! (långt)

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare MissDaisy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 122
M

MissDaisy

Efter mycket tjat har jag gått med på att sälja min kastrat hanne till min väninna, han är hennes "drömkatt" MEN hon ville ha en veckas prövotid och det är okej, fast nu har det gått 4 dagar och nu kommer klagandet efter allt rosenskimmer :mad:

Det är så här att han börjat sätta sig på olämpliga platser hemma hos dem, mestadels bajsar han men han har även kissat, i hundens biabädd som påminner om en låda. Jag bor i en tvåa fast den är jättestor,jag har tre stora kaninburs bottnar till lådor utplacerade, de bor i en stor tvåvåningsvilla med BARA 1 liten kattlåda på 2 katter och den är på övervåningen!!! Sedan vaktar första katten den kraftigt. "MIN" katt är inte van vid att det finns en övervåning ens....

Nu ringer hon mig och vill ha "råd" om hur hon skall göra men vill INTE ha en låda på bottenvåningen VAD F-N SKA JAG GÖRA????? Det låter ju som om hon vill lämna tillbaka katten men när jag frågar säjer hon nej :confused: fast jag vill ju inte ha en katt som kissar inne säjer hon i andra andetaget, men då måste hon väl tänka om????

Sv: JAG BLIR SÅÅÅ TRÖTT; HJÄLP !!! (långt)

Säg åt henne att så länge hon envisas med att bara ha en kattlåda så får hon stå ut med en katt som inte är rumsren helt enkelt. Men då kan hon inte skälla på honom. Det är hon som väljer vart avföringen ska vara i det här läget.......

jag vet hur det är.. har hon en katt som vaktar lådan så måste hon självklart sätta ut en till låda på ett annat ställe! Det finns även katter som vaktar ett helt rum o då räcker det med att den katten blänger på den underlägsna katten och då går den inte ens in i det rummet! så enda hon kan göra är att placera ut fler lådor....

Just nu bär de upp katten på övervåningen till lådan ca 5 ggr timmen........
Kan förövrigt tillägga att han var totalt rumsren hemma hos mig!

Men så kan de väl inte hålla på heller!!! Vad händer om han är pinknödig emellan de vändor de bär upp honom??? Ska han behöva kissa på sig för att de inte vill ha en låda nere??? VARFÖR vill de inte ha en låda till????

Om jag vore du skulle jag ställa ett ultimatum: skaffa en till toalåda eller så tar du hem katten igen!

Jag har sagt att jag tar hem honom om detta fortsätter! Nu får jag inte dessa samtal tre ggr om dan längre, hon säjer att allt går bättre nu, så jag får hoppas att det verkligen är så!
Det får inte vara kattlåda därnere för hon har lite städmani typ.....
Fast jag vet att han blir väl omhändertagen i övrigt. Annars hade jag aldrig gått med på detta.

Tack för ert stöd allihopa!!!

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så... 2
Svar
22
· Visningar
4 493
Senast: Kaching
·
N
Övr. Katt Hej! Jag vet att detta är ett vanligt problem som har tagits upp förut här, men jag börjar misströsta. Min ena katt, en mysig och...
Svar
12
· Visningar
17 297
Senast: always_TsT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 1 april 2025
  • Vad gör vi? Del CCXI
  • Nattåget Stockholm-Kiruna...

Hund, Katt, Andra Djur