Jag blir galen (klåda)

R

Raderad medlem 6459

Tänkte skaffa anonymt nick men blir GALEN snart så orkar inte.

Det kliar i mitt underliv så jag blir vansinnig! Började på julafton (tack för det) och ger sig inte. Jag har inte särskilt mycket flytningar, det luktar ingenting men är rött och irriterat och kliar till förbannelse. Har aldrig haft svamp.

Har nu självbehandlat med olivolja men skiten försvinner inte. Vad gör jag? Gyn har inga tider förrän vecka 2 och 1177 säger bara "boka tid hos gyn" och ger inga ytterligare råd.

Ska jag behandla mot svamp? Mot nåt annat? Snälla hjälp jag blir galen, snart amputerar jag hela alltet.

Olivolja? Klart du ska behandla mot svamp. Finns receptfritt på apotek om du inte vill köra med huskurer. Svamp trivs inte i sur miljö, så filmjölk ska visst funka. Men jag hade dragit till apoteket.

Du kan skaffa Kry-appen, facetima med en doktor, säga att du har svamp och be om Diflucan. Det är en kapsel du sväljer i engångsdos - mot svamp. Att kleta med receptfria salvor eller vagitorier är ingen höjdare när man är så röd och har klåda.

Vad gäller olja så kör jag, efter tips av gynekolog, rapsolja efter varje dusch, för att undvika uttorkning som ger sprickor där svampen får fäste.

Köp en tub carnesten på apoteket och testa. Låter som svamp. Se till att tvätta alla underkläder i minst 60 grader oxå.

Svamp brukar väl innebära flytningar och lukt? Hmm.. inte så bra att behandla mot det om problemet är ngt annat.
Filmjölk upp på tampong och utanpå?
Lindrar olivoljan något? Hur mkt smörjer du?

Du kan skaffa Kry-appen, facetima med en doktor, säga att du har svamp och be om Diflucan. Det är en kapsel du sväljer i engångsdos - mot svamp. Att kleta med receptfria salvor eller vagitorier är ingen höjdare när man är så röd och har klåda.
Inte alltid den hjälper tyvärr, och dessutom är biverkningarna ganska många... man brukar börja med enklare varianter först.

Inte alltid den hjälper tyvärr, och dessutom är biverkningarna ganska många... man brukar börja med enklare varianter först.
Jag vet att man brukar börja med enklare varianter. Och enligt min erfarenhet hjälper de inte skit. Däremot riskerar man svåra problem med slemhinnorna vid långvarig användning av vagitorier.

Jag har ätit Diflucan i flera år utan minsta biverkning. En läkarkompis tipsade vid ett tillfälle om långtidsbehandling med en kapsel i veckan.

Ja, olivolja. Det lindrar klådan.

KL

Alla: ska jag alltså behandla mot svamp trots att jag inte vet att jag har det? Känns så jävla läskigt att inte få bli undersökt först! @mandalaki Kry-appen har jag glömt bort, får testa med dem när jag kommer hem. Tack för tipset!

KL

Alla: ska jag alltså behandla mot svamp trots att jag inte vet att jag har det? Känns så jävla läskigt att inte få bli undersökt först! @mandalaki Kry-appen har jag glömt bort, får testa med dem när jag kommer hem. Tack för tipset!
Det sägs ju alltid att man bara ska självbehandla om man haft svamp innan och är säker på symptomen. Men jag vet inte egentligen..

Det sägs ju alltid att man bara ska självbehandla om man haft svamp innan och är säker på symptomen. Men jag vet inte egentligen..
Inte jag heller! Vill seriöst böla över hur jävla kasst det är att jag inte kan få en tid förrän vecka 2. Hade jag varit i Madrid nu hade jag fått komma in på en gång.

KL

I och med att det säljs receptfritt på apoteket så kan jag inte tänka mig att det är 'farligt'? Kör på!

Alla: ska jag alltså behandla mot svamp trots att jag inte vet att jag har det? Känns så jävla läskigt att inte få bli undersökt först! @mandalaki Kry-appen har jag glömt bort, får testa med dem när jag kommer hem. Tack för tipset![/QUOTE]

Du lär ju inte bli undersökt av Kry-appen heller?

Du lär ju inte bli undersökt av Kry-appen heller?
Jamen det fattar jag väl? Det är ju inte som att jag väljer appen före undersökning - jag får ju ingen jävla undersökning. Jag är desperat däremot och tar emot alla tips jag kan få. Framgår inte det av tråden??

Tänkte skaffa anonymt nick men blir GALEN snart så orkar inte.

Det kliar i mitt underliv så jag blir vansinnig! Började på julafton (tack för det) och ger sig inte. Jag har inte särskilt mycket flytningar, det luktar ingenting men är rött och irriterat och kliar till förbannelse. Har aldrig haft svamp.

Har nu självbehandlat med olivolja men skiten försvinner inte. Vad gör jag? Gyn har inga tider förrän vecka 2 och 1177 säger bara "boka tid hos gyn" och ger inga ytterligare råd.

Ska jag behandla mot svamp? Mot nåt annat? Snälla hjälp jag blir galen, snart amputerar jag hela alltet.

I gravidtrådarna brukar det finnas tips - någon hade dränkt en tampong med Äppelcidervinäger och haft i en stund och det funkade tydligen

Jamen det fattar jag väl? Det är ju inte som att jag väljer appen före undersökning - jag får ju ingen jävla undersökning. Jag är desperat däremot och tar emot alla tips jag kan få. Framgår inte det av tråden??
Jag har fått Diflucan en gång av Kry. Men han skrev bara ut en, tittade strängt på mig och sa att om det inte bli bättre så måste jag gå till gyn. (Det blev bättre, vilket jag visste att det skulle bli, sedan åkte jag till Grekland och köpte på mig ett lager. Fluconazole, om du vill kolla i Madrid)

Edit: en kompis frågade för övrigt efteråt om jag hade visat doktorn mina symtom på facetime. Men det behöver du inte ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag orkar inte göra ett anonymt nick, så ni som känner mig IRL läser på egen risk :D (risk för att endast kunna tänka på min fisse när...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
18 703
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar