Jag blev godkänd av Tiggis (katt från djurens vänner)

G

Gottfrid

I går hämtade jag hem Tiggis, som jag var och bekantade mig med hos djurens vänner.

En underbar kattherre som jag känner har godkänt mig och dottern, och har tagit hemmet i besittning.

Jag vet inte så mycket om honom mer än att han var en katt som kommit från sitt hem på något sätt och har gått länge och tiggt (därav namnet) mat där han kommit åt. Och blev omhändertagen av djurens vänner.

Och till min stora lycka så satt han där och väntade på mig :).

Han är en ganska stor kisse, troligen en norsk skogskatt...men det vet man inte säkert.

När han kom hem så gick han runt och kollade läget och kom sedan ut till mig och dottern där vi låg på golvet i köket....och lade sig spinnande hos oss. Och kröp upp i knät på min dotter efter bara en liten stund :love:.

Och jag ringde till djurens vänner och berättade hur det gick för honom den första stunden, och de blev överlyckliga för de hade bla inte hört honom spinna någon gång.

Det räcker med en blick för att han skall lägga sig och trampa med framtassarna och sedan vänder han upp magen och befaller att man skall klia honom.

I går kväll så kom han fram till mig och jamade uppfodrande och jag visste inte vad han ville....men då¨gick han raka vägen till soffan och sa att han ville att jag skulle komma dit och klia honom....och det gjorde jag så gärna.

Undrar vad som har hänt i hans liv, men jag tror att han har haft det bra i sitt liv innan det gick fel.

Han är så trygg i sig själv och blir inte rädd im man tex tappar något utan han tittar bara upp och undrar vad det är.

Men vad som än har hänt så är jag glad att han har kommit till mig.

Jag kommer att lägga ut bilder på honom, så fort jag bara kan....han tåls att ses på :love:

Madde som är ny på detta forum.....

Vad härligt att ni hittade varandra! Och skönt att han verkar så trygg redan, det kan ju ta ett tag innan de anpassat sig i vanliga fall...

Katter som "kommit in i värmen" är ofta väldigt keliga och tacksamma, det verkar som om de vet att de blivit räddade från ett värre öde.

Ja nu ligger han på fönsterbrädan som om han alltid gjort det och tittar med stolt blick på oss, och det är en katt som vet sitt värde.

Han måste ha haft det bra en gång i tiden.

När jag kom hem efter en runda så kom han direkt från soffan och pratade med mig, och sa att det skönt att jag var hemma. Han gick och strök sig mot mig och dottern för att sedan lägga sig vid mina fötter :love:.

Jag bara vet att det var meningen att vi skulle träffas och att det var tvunget att gå genom en skilsmässa och en flytt på 10 mil för att vi skulle finna varandra, så må det vara hänt :D.

De hade en liten bedårande tjej där också, hon hittades utmärglad och svårt skadad. Och det visade sig att hon hade rävskabb och med de skadorna hon hade så hade hon troligen varit utsatt för ett rävangrepp. Bla gick inte svansen att rädda så hon har bara den allra sista koten kvar. Tydligen så var det utslagsgivande för om den lilla biten inte hade kunnat räddas så hade inte tarmrörelserna kunnat fungera?

Någon som vill förklara för mig varför?

Och där såg man mycket tydligt just det som du skrev....hela din lilla katten bara lyste av tacksamhet....hela hon var tacksamheten själv.

Behöver jag tillägga att jag har stora funderingar på henne med, och de tar kontakt med mig först när hon är så pass bra så hon klarar en flytt.

Ja, bilder vill vi gärna se! :)
Det är en härlig känsla att få ett djurs förtroende och tillit och veta att man hjälpt dem. :love:

:love: Låter verkligen som ödet!!! Ni skulle träffas helt enkelt. En klockren BINGO!!!!
Låter som en himla mysig kisse, och väntar med spänning på bilderna!!!

Vad kul det är det det bara stämmer! Och så en eloge till dig :bow: som tar en katt från ett katthem!!!! :bow: Önskar att fler kunde ta såna kloka beslut i stället för att ta en liten gullig kattunge från en lösspringande katt på nån gård som av ett eller annat skäl, mot bättre vetande inte blivit kastrerad och "råkat" fått ett gäng ungar...
(Duckar för smällarna nu, men det är så jag känner.... :o)

Nä, jag önskar er all lycka till (verkar inte behövas dock) ;) och att ni kommer att trivas bra ihop, vilket ni redan verkar göra!!!

Hoppas det går bra för den andra lilla kissen oxå, det med svansen kan jag inte svara på. Jag har sett en katt med amputerad svans, hon hade tre kotor kvar.... såg ut som en trekant...

Jag har full förståelse för att du smälte för henne... jag är likadan. Hade fundering på att volontära på kattens vänner här i närheten förut, men insåg att jag hade för liten lägenhet och för anti sambo för det ;) :D

Lycka till nu!!!

Jag är väl blödig men jag blir rörd :crazy:.

Lycka till med katten :love:!

(Men ta inte den andra förrän den är friskförklarad. Det där med rävskabb lät lurigt).

mandalaki

Blödig....här har du en som gråter när hon läser Min Häst :o :D.

Allt väl med Tiggis han väckte mig i natt och sa att det var dags att stiga upp nu, han är för härlig...kommer och jamar mycket uppfodrande.

I går kväll när jag gick och lade mig så kom han upp i sängen en stund och lade sig mellan mig och lillsnuttan och jag la täcket över honom och han bara låg och myste med ett evigt trampande och spinnande :love:.

På dagen så är han mindre social och ligger bakom soffan så nära elementet han kan komma.

Köp en elementsäng :idea:! Uppenbarligen gillar han att ligga vid värmen, och elementsängar är jättemysiga.

Så du är fortfarande i förälskelsestadiet där du tycker att det är mysigt att han väcker dig på nätterna ;)? Det var jag med i början. Nu har det gått två år och min tyngsta katt kommer fortfarande klivande på mig varje natt för att få gos och kel. Om jag inte orkar vakna mjölktrampar han med klorna i min hårbotten :crazy:...

mandalaki

Jajamensan nyförälskad är jag :love:..och jag har trillat dit ordentligt :D.

Så det är nu man inte ser felen bara det sköna rosa skimmret, men sedan kommer det....man ser att det ligger grus från lådan överallt och det är alltid jag som skall ta upp det. Leksaker överallt.....hår i soffan osv :D. Och i början så gör man det så gärna så, men sedan upptäcker man att man skämt bort honom och då är det försent :D.

Och man har ytterligare en bortskämd man att ta hand om ;)

Ser fram emot att få se bilder på herrn! :love: Och ännu mer mot att få träffa honom nån gång! Fast det får bli längre fram...

Klart det kommer bilder och självklart skall du träffa honom :D, och här har du en som inte ger upp efter ett par timmars kel.

Jag tror banne mig att man skulle kunna sitta med honom i timmavis och han bara njuter.

Just nu ligger han i soffan....ja den råkade bli hans :). och bara tar emot alla klappar som jag kan ge.

Ja jag kan inte låta bli att undra var han kommer från, och hur han haft det. Han verkar så hemmastadd i en soffa, och han har blivit kelad förr.
Skulle så gärna vilja veta...

Och man har ytterligare en bortskämd man att ta hand om ;)

Men du, skillnaden är himmelsvid :o! Den här mannen lämnar inte kalsonger med fartränder bredvid tvättkorgen, han frågar inte var du gjort av hans plånbok, han gör inte slut på toapapperet utan att byta rulle och han lämnar inte skäggstrån i handfatet...

(Å andra sidan: en människoman skiter inte i en låda på golvet, sitter inte och skriker bredvid sin tomma tallrik och slickar sig inte på snoppen när ni har gäster hemma...)

Fast katterna vinner nog ändå :love:!

mandalaki

Kanske inte slickar sig på snoppen, men väl gräver med händerna i byxorna :crazy:.
Och sitter vid sin tomma tallrik och skriker, har jag varit med om :mad:.

Men visst lådträna behöver man kanske inte :cool:

Och absolut.....katterna vinner helt klart :love:.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 645
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 651
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 610
Senast: LevelSkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V