Pippi73
Trådstartare
och jag vill nog höra andras åsikter.
Sitter i ett dilemma där jag inte vet vad jag ska göra.
Tar det så kortfattat som möjligt från början.
I mars i år skadade sig min ena hund ordentligt. Ett bakben fick sig en rejäl smäll, spricka i knät och en del av tassen krossad.
Sedan dess är tassen opererad två gånger, bla är en del av den amputerad.
Hon har haft rejält ont i benet och ätit stora mängder Rimadyl.
Har haft ett bra samarbete med veterinär och ett bra rehabprogram vi följt.
Nu är det augusti och hon har fortfarande ont
Hunden ifråga är en arbetande border collie.
All denna påtvingade vila har satt sina spår i psyket. Ändå aktiverar jag henne med en massa saker som hon kan göra i stilla läge.
Som det ser ut nu så är det väldigt osäkert om hon någonsin blir så bra i benet att hon kan jobba igen
Så, vad i hela ska jag göra?
Amputera hela benet och hoppas att det blir bra? Jag är dock väldigt anti mot detta.
Ha kvar henne som det är nu? Hon är ju bara 4, har många år kvar och hoppas på att hon kan acclimatisera sig till ett liv som sällskapshund. Fast frågan där är ju att vi inte vet hur pass mycket bättree hon kan bli. Klarar hon psykiskt av att leva restrerande år som koppelhund? Hon blir idag väldigt stressad av att jag åker iväg och jobbar med den andra bc´n .
Vad skulle ni göra?
Sitter i ett dilemma där jag inte vet vad jag ska göra.
Tar det så kortfattat som möjligt från början.
I mars i år skadade sig min ena hund ordentligt. Ett bakben fick sig en rejäl smäll, spricka i knät och en del av tassen krossad.
Sedan dess är tassen opererad två gånger, bla är en del av den amputerad.
Hon har haft rejält ont i benet och ätit stora mängder Rimadyl.
Har haft ett bra samarbete med veterinär och ett bra rehabprogram vi följt.
Nu är det augusti och hon har fortfarande ont
Hunden ifråga är en arbetande border collie.
All denna påtvingade vila har satt sina spår i psyket. Ändå aktiverar jag henne med en massa saker som hon kan göra i stilla läge.
Som det ser ut nu så är det väldigt osäkert om hon någonsin blir så bra i benet att hon kan jobba igen
Så, vad i hela ska jag göra?
Amputera hela benet och hoppas att det blir bra? Jag är dock väldigt anti mot detta.
Ha kvar henne som det är nu? Hon är ju bara 4, har många år kvar och hoppas på att hon kan acclimatisera sig till ett liv som sällskapshund. Fast frågan där är ju att vi inte vet hur pass mycket bättree hon kan bli. Klarar hon psykiskt av att leva restrerande år som koppelhund? Hon blir idag väldigt stressad av att jag åker iväg och jobbar med den andra bc´n .
Vad skulle ni göra?