Jag behover rad om mat till Diva

hastflicka

Trådstartare
Min Princess ar just nu hemma pa permission, jag raknar med att hon kommer hem for gott om 3-4 dagar. Hon har jordens diarrhea av den "fina" veterinar maten de serverar. (suck!) Jag har fatt lite VOM som fixar alla liknande problem, men vet inte vart jag kan kopa mer, eller vad jag bor ge henne. Jag fick Bravo VOM ... hon blev riktigt fin innan hon akte in, nu laddar jag in sa mycket jag kan sa hennes mage blir lite battre. Jag kommer att ta med det jag har, men behover helt klart kopa mer. Hur hittar jag var?

Menar du att du köpt vom (mage från idisslare) eller VoH (vom og hundemat)? Blir lite förvirrande när du skriver VOM med stora bokstäver som om det var en förkortning, samtidigt som det inte är den riktiga förkortningen för vom og hundemat ;)

Hur som helst, har hon diarré av dålig mat så lär det lösa sig finfint bara du ger henne bra mat som du vet att hon mår bra av. Att trassla med skonkost osv brukar inte behövas om man vet att det är något de ätit som gjort dem dåliga. Har du bara ren vom att ge henne kan det vara klokt att även ge benmjöl eller annan kalciumkälla för att "stoppa upp" lite.

Glöm inte att det går utmärkt i de flesta fall att skicka med egen mat när hunden är inlagd, om det är så att hunden är känslig.

Sen kan det finnas fysiska tillstånd som gör att man måste ge andra foder med särskild sammansättning.

Min Princess ar just nu hemma pa permission, jag raknar med att hon kommer hem for gott om 3-4 dagar. Hon har jordens diarrhea av den "fina" veterinar maten de serverar. (suck!) Jag har fatt lite VOM som fixar alla liknande problem, men vet inte vart jag kan kopa mer, eller vad jag bor ge henne. Jag fick Bravo VOM ... hon blev riktigt fin innan hon akte in, nu laddar jag in sa mycket jag kan sa hennes mage blir lite battre. Jag kommer att ta med det jag har, men behover helt klart kopa mer. Hur hittar jag var?

De flesta välsorterade djuraffärer säljer färskfoder nuförtiden. De allra flesta märkena har en variant med ren vom.

Kolla på fodertillverkarnas web site. Det brukar framgå i vilka butiker deras foder säljs. Annars hör med de stora kedjorna vad de har för slags färskfoder.

Sorry ... jag menade vom. :) Tack Migo ... det ar precis det jag behover for att hennes mage ska ma lite battre.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur ofta klippe/slipar ni klor? Princess Diva driver mig till vansinne ... jag skulle behova klippa hennes klor tva ganger i veckan ...
2
Svar
24
· Visningar
5 245
Senast: NotlikeI
·
Hundhälsa Nu nar Lillan ar pa antibiotica, massor av smartmedicin, och inte ror sig mer an nagra steg at gangen har magen klappat ihop. Fast...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Min lilla skrutta tycks ha hittat sin rost i dag. :p Jag har sagt att jag har hunden som inte alls skaller. Hon gnaller och det har...
Svar
0
· Visningar
771
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag blev pahoppade av en Finsk Lapphund for ett par veckor sedan och efter det ar hon klart misstanksam mot andra hundar...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 788
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar