Jag behöver kaninhjälp!!!

Casper

Trådstartare
Hejsan!

Jag skrev tidigare idag om mitt lilla kanin problem på senior men hur som helst så måste jag försöka lösa situationen.. Jag har tagit över två kaniner, en kastrerad hane och en liten hona. Dom har bott i stallet och fått gott om mat o vatten.

Hur som helst så nu ikväll när jag skulle ta in hästarna så tittar jag ju givetvis till kaninerna oxå så dom har mat o vatten osv men bara den ena kom fram... när jag böjer mig ner för att kolla så ligger lilla doris på rygg! iskall och stenhård:cry:

Jag tog ut henne ur buren och lille pojken såg så himla ledsen ut.. pellets ville han inte ha och hö tuggade han på lite försiktigt men inte med någon direkt glädje..

Kan tippa på att åldern är omkring 4-5 år.. Hur ska jag lösa detta. Är det bäst att ha förblir ensam eller ska jag skaffa ett sällskap till honom? Hur lång är livslängden på en kanin?

Kan ni komma med lite tips om hur jag ska göra, känner mig förtvivlad.. dom har bott hos mig i 2½ vecka och så händer detta:cry:

Sv: Jag behöver kaninhjälp!!!

En kanin kan leva länge, 10 år är inte helt ovanligt. Hur gammal va lillhonan? Har de levt ihop länge kanske ett nytt sällskap är att rekommendera?

Äldre honor omplaceras med jämna mellanrum, kanske du kan hitta en 2-3 åring.

Jag har precis köpt en 3 årig kastrerad hane som älskar bursällskap. Han är som lyckligast när han har en kompis att mysa med. :) Så visst kan han vara deppig din hane!

Sv: Jag behöver kaninhjälp!!!

En kanin kan leva länge, 10 år är inte helt ovanligt. Hur gammal va lillhonan? Har de levt ihop länge kanske ett nytt sällskap är att rekommendera?

Äldre honor omplaceras med jämna mellanrum, kanske du kan hitta en 2-3 åring.

Jag har precis köpt en 3 årig kastrerad hane som älskar bursällskap. Han är som lyckligast när han har en kompis att mysa med. :) Så visst kan han vara deppig din hane!

Jag tror att honan va runt fem och han ngt år yngre och han kom dit tidigt och dom har även haft en kull ihop innan han blev kastrerad..
Han kan inte bli elak mot en ny hona om det kommer någon?

undrar varför hon dog me:( kan hon blivit skrämd? dom såg ju för övrigt ut att må bra ju.. känner mig helt kluven..

Liknande trådar

Övr. Djur Hejsan igen! Går i tankarna att skaffa kanin. Har haft en kanin tidigare och har lite erfarenhet pga det (det var dock ca 7år sedan)...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: hundvalpen
·
Övr. Djur Hejsan alla! Min lillasyster ska skaffa en dvärghamster. Men har läst att de eventuellt vill bo två. Stämmer det? Och om det stämmer vad...
Svar
9
· Visningar
1 511
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 578
Senast: Sol
·
Däggdjur Jag har lite då och då funderat på att skaffa tamråttor någon gång i framtiden. De verkar vara så otroligt mysiga och är förskräckligt...
Svar
4
· Visningar
1 863
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama