Jag behöver ersätta en remontgrimma men...

Magiana

Trådstartare
Medryttarhästen drog sönder sin nosgrimma idag och jag vill så klart ersätta den. Haken är att jag inte hittar någon likadan varken i butiker eller begagnat. Eventuellt får jag köpa ett helt träns.

Den som gick sönder var en brun remontgrimma av märket Henri de Rival. Lädret känns mjukt men starkt. Jag vet inte alls vilka andra märken som har motsvarande kvalité. Vad ska jag leta efter som i kvalité och utseende liknar detta?

20160601_210457_zpsmprjdgeb.jpg

Jag googlade och hittade ett Treadstoneträns som var väldigt likt. Dessutom fanns den i en butik som jag kommer att åka förbi om lite knappt två veckor då jag har ärende åt det hållet. De hade remontgrimmor av märket också men det var lite knepigt att se på bilden hur den såg ut, om den var samma som på tränset.

Sunderland verkade skilja sig lite mer i utseendet men jag har ju möjlighet att åka och titta även på det om två veckor.

Nu har jag faktiskt även hittat en nosgrimma av rätt märke och färg men det är en achen och inte remont. Jag gillar inte ringen som sitter mitt på och som den tunnare remmen sitter fast i. För hästen kvittar det antagligen. Han bryr sig inte nämnvärt om vilken nosgrimma han går med eller om han går utan, som idag, eftersom han drog sönder nosgrimman på väg ut ur stallet och jag löste det genom att bara ta bort den.

Nu har jag faktiskt även hittat en nosgrimma av rätt märke och färg men det är en achen och inte remont. Jag gillar inte ringen som sitter mitt på och som den tunnare remmen sitter fast i. För hästen kvittar det antagligen. Han bryr sig inte nämnvärt om vilken nosgrimma han går med eller om han går utan, som idag, eftersom han drog sönder nosgrimman på väg ut ur stallet och jag löste det genom att bara ta bort den.

Prata med hästägaren om vad man önskar sig för nosgrimma i stället för den som gick sönder.
På flera ställen går det att köpa lös nosgrimma.

Prata med hästägaren om vad man önskar sig för nosgrimma i stället för den som gick sönder.
På flera ställen går det att köpa lös nosgrimma.
Jag har gjort det. Så jag köpte den som var av samma märke och färg som tränset, men annan modell. Hästen bryr sig ju inte om modellen på nosgrimman och ägaren får ett komplett träns igen.

Liknande trådar

Träning Jag blir tokig snart. Av en händelse så råkade jag klämma fast nosgrimman i boxdörren (vanlig med acceengrimma) och ha sönder denna för...
Svar
13
· Visningar
1 548
Senast: Mandaga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025