Jag behäver motivation!!!

M

Miss_Trouble

Ja som rubriken säger så är min motivation inte på topp just nu :(

Hur skall man få upp motivationen när det bara är mörkt kallt och regnit??

Några råd ??

Sv: Jag behäver motivation!!!

Köp dvd-er med tränare inom dina intresseområden och sitt inne och titta, jag lovar att det funkar!

Själv handlar jag mina dvd-er på eBay! Man får massor av inspiration och dessutom lär man sig mycket!

Köp dvd-er med tränare inom dina intresseområden och sitt inne och titta, jag lovar att det funkar!

Själv handlar jag mina dvd-er på eBay! Man får massor av inspiration och dessutom lär man sig mycket!

Jag sitter redan och gör det och har en massa inspiration tills jag kommer till stallet ungefär..

Så varje dag så tvingar jag mig själv att rida men det blir ju bara halv hjärtat när jag igentligen inte vill...

Man kanske skulle börja titta sig om efter stallplats vid manege!!

Sorry för felstavet i rubriken det skall ju vara behöver..

Kan du inte låta dig och hästen få ett par veckors ledigt då...och inte rida?

Jag sitter redan och gör det och har en massa inspiration tills jag kommer till stallet ungefär..

Så varje dag så tvingar jag mig själv att rida men det blir ju bara halv hjärtat när jag igentligen inte vill...

Man kanske skulle börja titta sig om efter stallplats vid manege!!

Känner igen detta och tyvärr hjälper det inte ens ibland att man har manege, även om det underlättar ;).
För mig funkar det med 'piska', att jag rider för någon och har konkreta nya saker/mål jag 'måste' träna på. För när det redan är motigt så sprutar det inte idéer precis om vad man ska hitta på...
Så när jag sitter där och harvar ensam och får igenom något av andras idéer/läxor kommer en liten nytändning och det känns lite roligare...

Är egentligen ingen tävlingsmänniska, men tävlingarna får mej motiverad, att jag får nått att träna för.
Men dec - jan kan va en bra tid att låta hästen vila på, då tävlingstiden känns långt borta, man har massa annat att göra runt jul och så mörkret och kylan. Sen när tävlingskalendrarna kommit upp tar man nya tag i februari...:idea:

Skönt att höra att det är flera som känner så just nu..:crazy:Här på västkusten har vädret inte varit nådigt hittills i vinter för oss ryttare. Om det inte blåser storm så regnar det, på tvären.. Usch, då är det svårt att hitta motivationen :smirk:
Men vi går ju mot ljusare tider, så det är väl bara att härda ut..

Tell me about it. Här i norr vräker snön ned, har kommit säkert 40 cm sammanlagt på några dagar. Hästarna får styltor direkt, det måste plogas med maskin varenda dag (vilket tar en timme) om jag ska kunna rida. Närmsta ridhuset finns 10 mil bort, och jag har ingen hästtransport. Hästen är ständigt isig och snöig, mitt täcke kommer aldrig, jag har beställt det för minst 1½ månad sedan. Inte för att hon lider, men jag gör det. Min sadel passar inte, och jag har inte hittat någon som gör det heller. Det är kolsvart ute dygnet runt (förutom när jag inte är hemma, förstås :smirk: ) Jag fryser, vattnet fryser, och allt är bara så blääää..

Fast höst och vår är så härliga att ha häst på, så det är värt allt slit vintertid ;)

Jag står i ett stall med baras engelsk ryttare och jag..

Och det är inte många som rider sina hästar så här års :(

Jag står i ett stall med baras engelsk ryttare och jag..

Och det är inte många som rider sina hästar så här års :(

Välkommen till klubben!!! Så är det för mig med !!!! Det kan vara grymt tråkit... i bland känns det som att ingen förstår vad man pratar om. Har du ingen nära som håller på med western som du skulle kunna träna med iaf 1-2 gånger i veckan ?? Någon nära som kanske vill åka en bit för att ha någon att träna med???? Det brukar hjälpa mycke för motivationen tycker jag... önskar att jag hade mer western folk runt mig.... Jag skulle just nu njuta av att ha någon att ta en fika med och bara prata lite western.. så torrt är det på western fronten för mig (suck.....)

Som jag men vi har ridhus så här tränas det för fullt, en underbar tränare kommer varje vecka det är så kul när det går framåt.
Jag hade inte klarat mig utan ridhus denna vinter, ny häst, vill ju komma ut på tävlingsbanan i vår o visa att vi verkligen kommit längre än i höstas.

Som jag men vi har ridhus så här tränas det för fullt, en underbar tränare kommer varje vecka det är så kul när det går framåt.
Jag hade inte klarat mig utan ridhus denna vinter, ny häst, vill ju komma ut på tävlingsbanan i vår o visa att vi verkligen kommit längre än i höstas.

Jag är så avis på dig just nu..
Men i dag skiner i alla fall solen i gbg men det är ju förstås minus grader så det är stenhårt i paddocken :(

Bubbelbad med levande ljus o varm choklad.....sen en bra rulle liggandes i soffan...:banana:

jisses vad skönt!!!! förr så badade jag jämt med tända ljus och bra musik. Ett o annat glas vin i handen när man badar har nog oxå slunkit ner...:o För mig var det kanon avslappning men kanske ite så mycke peppning??????

jisses vad skönt!!!! förr så badade jag jämt med tända ljus och bra musik. Ett o annat glas vin i handen när man badar har nog oxå slunkit ner...:o För mig var det kanon avslappning men kanske ite så mycke peppning??????

Njae....mer för återhämtning...tid till en stunds eftertanke...och kanske ladda upp lite batterier....:)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 351
Senast: Acto
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Monimaker
·
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 344
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp