Jag är så trött på att vänta på ett av stona som aldrig behagar föla...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
C

clownen

Vad tröttsamt det är med ston som går långt över tiden :mad:

Vårt sto var beräknat till den 3april. Härligt, tänkte vi, med ett tidigt föl!

Har hon fölat än då? Nej det har hon inte! :mad:
Verkar hon vara på gång? Nej det verkar hon inte? :mad:

Hon har fyllt juvret väldigt lite. Magen har flyttats bakåt och neråt. Alltihop har kommit längre fram under svansen. Hon hetsäter och vandrar.

Då kanske ni tänker att det verkar ju vara på gång iallafall :grin: Nope säger jag så har det sett ut i 14 dagar :mad:

Eftersom detta är hennes första dräktighet så kan vi inte säga något om hur tillvägagångssättet brukar vara. Vi har iallafall föllarm kombinerat med kamera på henne. Sen får vi väl se när det kommer och vad som kommer :grin:

Jag som skall till Göteborg på Lördag är givetvis nipprig att jag inte skall få vara med utan att min man ensam får det nöjet :cool:

Skönt att få gnälla av sig iallafall :D

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jag är så trött på att vänta på ett av stona som aldrig behagar föla...

Min hovslagares sto gick dräktig i ett år och 3 dagar.. Min egen lilla ponny visste jag inte när hon skulle komma då hon var dräktig när jag köpte henne.. så jag vet hur det känns att vänta på något.. Jag hoppas ditt sto fölar snart. Jag skulle gissa att hon passar på att föla när du minst anar det.. =)

Min hovslagares sto gick dräktig i ett år och 3 dagar.. Min egen lilla ponny visste jag inte när hon skulle komma då hon var dräktig när jag köpte henne.. så jag vet hur det känns att vänta på något.. Jag hoppas ditt sto fölar snart. Jag skulle gissa att hon passar på att föla när du minst anar det.. =)
ja ett år och tre dagar har jag inte lust att vänta :rofl:

Fortsätt gärna med dessa funderingar i tråden "Väntans tider" som finns på avelsgnägg. :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka