Jag är så stolt!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Ferrero
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 681
F

Ferrero

Vi har ju en hundvalp på 12 v. Pappan renrasig amstaff, mamman 75% amstaff och 25% staffordshire bullterrier, så han är ju nästan helt amstaff..=) Men iallafall.. jag ska komma till saken.
Idag var jag ut med honom till en stor gräsmatta, tänkte att jag skulle köra lite lydnad. Har gjort det massor, han har alltid kunnat stanna och sitt, men han har ju varit lite... "valpig" när det gäller gången. Allt luktar gott och han ska fara hit och dit.
Men idag... det var som om att änglarna hälsat på honom och gett honom (och mig) en gåva! :rofl:
Han var SÅÅÅÅ duktig! Först lekte vi med en pinne och han hämtade den, lämnade den vid mina fötter när jag sa "loss" och så godis förstås! Sedan, utan koppel, gick han vid min sida och tittade på mig nästan hela tiden, stannade när jag sade stanna, och fortsatte sen vid min sida när jag började gå. Gick han för långt, sade jag bara balto, kom hit, och han kom och satte sig vid mina fötter.
Jag.... jag är så STOLT! Jag blev liksom tårögd på vägen hem för han betedde sig så perfekt! Det var som om att vi hade gått på någon hundkurs i flera veckor...haha!
Jag ville bara dela med mig min stolthet! =)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 038
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 675
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 210
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka