Jag är så kluven!

Skreppur

Trådstartare
Jag känner mig kluven till vad min tvååriga isbit behöver nu till vintern. Har läst runt så mycket, bland annat tråden "foder till tvååring" och jag förstår att det är väldigt individuellt det här med foderstater, även lite svårare när jag inte har någon analys på höet..

Han är stor och grov, omusklad med mage och en måttlig aptit. Nu får han bara 1kg alfa grow, miner blå, (biotin) samt mycket äpplen och morötter, fri tillgång på hö men finns fortfarande gräs i hagen, även om det inte är så näringsrikt nu mot hösten.

Sv: Jag är så kluven!

Jag känner mig kluven till vad min tvååriga isbit behöver nu till vintern. Har läst runt så mycket, bland annat tråden "foder till tvååring" och jag förstår att det är väldigt individuellt det här med foderstater, även lite svårare när jag inte har någon analys på höet..

Han är stor och grov, omusklad med mage och en måttlig aptit. Nu får han bara 1kg alfa grow, miner blå, (biotin) samt mycket äpplen och morötter, fri tillgång på hö men finns fortfarande gräs i hagen, även om det inte är så näringsrikt nu mot hösten.

Ta analys på höet och räkna sen ut vad han behöver! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Känns som jag gjort ganska många fodertrådar här men behöver lite tips på bra foder för ponny som lätt faller ur. Hon är en...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö Funderar över foder till min dam. Tyvärr har jag ingen analys av grovfoder. Och det är inte heller möjligt då vi ej kan öppna alla...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 856
Senast: ptr
·
Foder & Strö eller hur fort går det? Har gett hästen hippo alfa grow nu i 1,5 månad, började med ett kag, hände inget, ger nu två, men får inte i...
2
Svar
27
· Visningar
2 106
Senast: orion_x
·
K
Foder & Strö Hej! Har en väldigt, väldigt lättfödd häst som har jätte lätt att lägga på sig, nästan av att titta på mat ;d fast hon älskar då mat o...
2
Svar
33
· Visningar
2 110
Senast: linnea 82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar