Jag är så arg..... och ledsen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Purjo_den_vilde

Trådstartare
Varje morgon kommer våran katt och möter oss när jag ska skjutsa min dotter till skolan...
I tisdags kom han inte och mötte oss!!
Jag tänkte inte så mycket på det, för han kan ju ha hittat någe roligare att göra!

Jag åkte iväg till jobbet och vid 10 tiden ringer min sambo och säger:
NU ÄR NISSE SLUT.... Han låg mitt på Boda vägen! Granntanten kom och grät och sa att dom hittat våran katt död mitt på Bodavägen
(Bodavägen är en liten väg som ligger 300 m från vårat hus, man kan knapt mötas i två bilar och det är max 50 km/h)

Någon har alltså kört över våran katt och dessutom så lät personen honom ligga kvar mitt på vägen!!! Katten vad dessutom stel och har då legat kvar ett bra tag MITT PÅ VÄGEN!! Folk har kört förbi eller gränsle över honom utan att stanna och lägga honom i dikeskanten...
Jag vet att flera av barnen som går i skolan bor längs just den vägen, min dotter har minst 3 st klasskompisar som bor längs den vägen...

Hur kan man bara köra förbi och lämna ett djur mitt på vägen????

Hur ska jag lyckas trösta min 6 åriga dotter som gråter sig till söms varje kväll och ropar efter sin älskade ögonsten i sömnen....

Hur kan en del människor vara så hjärtlösa???

5467599.jpg

Jag behövde bara få skriva av mig min ilska....

Sv: Jag är så arg..... och ledsen!

Kramar till dej o jag förstår din ilska har själv förlorat två katter genom just påkörning,,,
Den första Trulsa hörde vi själva smällen o jag sprang ner till vägen har en grusväg på ett par hundra meter ner då låg hon o krampade o dog några sekunder senare. Han som körde på henne var totalt oförskämd o undrade vad jag vrålade om när jag i panik skrek på min sambo som var kvar på gården. Trulsa hade dessutom ett gäng bebisar som var två v gamla men som överlevde allihopa yacka vare vår hunds omsorg o välling. :(
Bellamie blev också påkörd men ingen hade brytt sej om att stanna utan grannen kom upp o frågade om vi hade en katt med rosa halsband...
Man blir vansinnigt arg o frustrerad att folk inte förstår att det är någons vän husdjur familjemedlem o att dom kan ta en minut o titta om det finns en bricka el åtminstone lägga djuret åt sidan.
Har flera gånger stannat i närmaste hus när jag sett döda katter o frågat om katten som ligger på vägen tillhör dom eller om dom vet vems den är för jag har inte hjärta att låta den ligga"jag har aldrig kört på något djur själv"
en gång låg det en död katt vid vägen o en lapp låg på från en panikslagen tjej som bad om förlåt för att hon dödat någons katt.:(

Tyvärr är enda rådet jag kan ge er, att ni skaffar er en innekatt slipper ni vara oroliga för att detta ska upprepas... :cry:

Det är verkligen respektlöst att låta den ligga kvar så där.
Fast få människor tycks förstå att en katt kan vara en familjemedlem.. :(

ras katterna kan må bra av ett inneliv hlet då deras naturliga instinkter är bortavlade. Har själv haft en perserkatt min första katt som blev 17 år gammal o hon gick åt ett annat håll om en råtta kom:rofl: .
En huskatt/bondkatt har däremot väldigt starka instinkter o är inget fogligt tamdjur som hunden så eftersom jag bor på landet anser jag att mina katter ska ha tillgång till naturen givetvis på både gott o ont. Men mina katter är både kelgrisar o skadedjursbekämpare o behövs o finns till även för det området så därför kommer mina katter både bo här inne o vistas ute!

ras katterna kan må bra av ett inneliv hlet då deras naturliga instinkter är bortavlade. Har själv haft en perserkatt min första katt som blev 17 år gammal o hon gick åt ett annat håll om en råtta kom:rofl: .
En huskatt/bondkatt har däremot väldigt starka instinkter o är inget fogligt tamdjur som hunden så eftersom jag bor på landet anser jag att mina katter ska ha tillgång till naturen givetvis på både gott o ont. Men mina katter är både kelgrisar o skadedjursbekämpare o behövs o finns till även för det området så därför kommer mina katter både bo här inne o vistas ute!

Snälla, gör inte så där dumma generaliseringar. Det finns tusentals huskatter/bondkatter som lever som "rena innekatter" utan att på något sätt må dåligt. Det finns även en mängd raskatter som ägnar dagarna åt att fånga skadedjur på mattes/husses gård.

Det är först och främst en vanesak.

en katt är inte skapt för att vara ren innekatt

Men snälla du,att du ens Orkar hålla på!?

SUCK säger jag bara...

Snälla, gör inte så där dumma generaliseringar. Det finns tusentals huskatter/bondkatter som lever som "rena innekatter" utan att på något sätt må dåligt. Det finns även en mängd raskatter som ägnar dagarna åt att fånga skadedjur på mattes/husses gård.

Det är först och främst en vanesak.
det finns det säkert där instinkten inte är bortavlad jag gav perserkatten som ett exemplel där det mesta i en katts naturliga värld är väck.
Jag har själv skogskatter o de har instinkterna kvar.
Det jag regagerar på är att en person säger att man får skylla sej själv om man har katten ute...
O jag personligen väljer att låta mina katter ute.:angel:

Det jag regagerar på är att en person säger att man får skylla sej själv om man har katten ute...
O jag personligen väljer att låta mina katter ute.:angel:

Jag skulle nog inte uttrycka det som att man får skylla sig själv men det är definitivt smällar man får ta (eller snarare, smällar katten får ta) när man väljer att hålla katter på det sättet.

Det kan ju knappast vara ett scenario man inte har tänkt på när det finns vägar i närheten.

Jag fattar inte farför ni ens börjar tjafsa om inne och ute katter...

Respektera varandras åsikter!

Jag ville bara skriva av mig, inte starta något tjafs!!

Om ni promp måste skriva något i tråden kan ni visa lite respekt och sluta tjafs om vad ni har för åsikter.
Erat tjafs gör mig bara med upprörd och ledsen!

Jag skulle nog inte uttrycka det som att man får skylla sig själv men det är definitivt smällar man får ta (eller snarare, smällar katten får ta) när man väljer att hålla katter på det sättet.

Det kan ju knappast vara ett scenario man inte har tänkt på när det finns vägar i närheten.

ja man får väl det men överallt där det finns katter finns det väl vägar eller stora som små :( o katten är inte född för att vara inne some ett rent sällskapsdjur thats it

Jag fattar inte farför ni ens börjar tjafsa om inne och ute katter...

Respektera varandras åsikter!

Jag ville bara skriva av mig, inte starta något tjafs!!

Om ni promp måste skriva något i tråden kan ni visa lite respekt och sluta tjafs om vad ni har för åsikter.
Erat tjafs gör mig bara med upprörd och ledsen!
Ber om ursäkt det var folk som hooppade på oss som har katter som får vara ute o det accepterar jag inte !

Tack Piavik!

Du beklagade sorgen....

Jag vet att mina Katter kan bli påkörda eftersom jag släpper ut dom!! Jag har valt att låta dom gå ut och jag får skylla mig själv.

Varför jag började skriva den här tråden var för att jag var så arg på alla människor som bara gått/kört förbi en kär familjemedlem som låg död MITT PÅ VÄGEN utan att flytta honom till DIKESKANTEN.
Varför är folk så hjärtlösa och inte flyttar på ett dött djur???

Åter tack till PIAVIK som ÄR den enda som är ledsen för våran skull och den enda som har råg i ryggen och kan respektera en familj som sörjer!

Många tröstekramar till dig från mig och de mina.

Åter tack till PIAVIK som ÄR den enda som är ledsen för våran skull och den enda som har råg i ryggen och kan respektera en familj som sörjer!

Du kanske missade det här inlägget:

Det är verkligen respektlöst att låta den ligga kvar så där.
Fast få människor tycks förstå att en katt kan vara en familjemedlem.. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Barn Våren 2010 separerade jag och mitt ex efter tio år ihop. Vår son var då 5 år. Jag har väl alltid varit den som skött "allt" gällande...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 535
Senast: Amha
·
Övr. Katt När vi var ute och red i dag så av en slump bestämde vi oss för att ta en liten extra sväng. Tur var väl det för när vi kommit en liten...
Svar
13
· Visningar
1 557
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt jag har en hankatt, cirka 5-6 månader som sågs senast kl 21.00 igår kväll, jag sov borta i natt med kom hem vid åtta imorse, jag möts...
Svar
8
· Visningar
2 948
Senast: rutans
·
S
Övr. Katt Igår (fredag) var jag och skulle lämna min dotter på dagis på dagen innan jag skulle jobba kl var då ca 14,00... såg ett par ungar ute...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: tindra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama