Singoalla
Trådstartare
Jag är med i några hundgrupper på Facebook, och för några veckor sedan var det en kvinna som berättade att hennes hund hade svalt en fiskekrok (hon kanske finns här på Buke också?). Hon berättade att han hade tuggat i sig någonting på promenaden som såg ut som en bit torkat kött, som någon alltså lagt ut med en fiskekrok i. Tydligen är det fler hundar som drabbats i samma område och polisen har fått in flera anmälningar av privatpersoner som hittat kött med krokar i. Hon hade upptäckt det först när hunden hade kräkts upp kroken, som lyckligtvis hade lagt sig åt rätt håll och därmed inte gjort någon skada. Jag blev chockad när jag läste det, men har fattat först nu i efterhand att jag faktiskt är rädd för att det ska hända min lilla skruttas Jag släpper honom ofta lös i hundrastgårdar här i innerstan, och jag tänker att om det någonstans finns någon idiot som skulle göra någonting så vidrigt, så är sannolikheten ganska stor att det skulle kunna inträffa här. Och om jag var en idiot som ville skada hundar så hade jag nog valt parker i stan och kanske framför allt hundrastgårdar. När lillen springer runt i gladan ro och nosar i gräset och rekar efter smarriga pinnar och tappat hundgodis i rastgårdarna så känner jag mig på spänn. Den här historien satte verkligen ett spår i mig.
Vad säger ni, är min rädsla helt obefogad? Eller måste man vara försiktig när det finns sånna puckon lösa på gatorna?
Vad säger ni, är min rädsla helt obefogad? Eller måste man vara försiktig när det finns sånna puckon lösa på gatorna?