Jag är nervös!

Iris71

Trådstartare
Imorgon ska jag åka med mitt russ till klinik för första gången i mitt liv! Jag är sååå nervös. Nervös för lastning, resa, själva besöket och svaret!

Hon skadade sig i hagen, fick ett litet sår och en KRAFTIG svullnad på skenbenet. Nu har hon gått lindad och svullnaden och ömheten har gått ned. Men värmen och gallor består, dock på BÅDA bakbenen numera!:o

Hon ska ultraljudas både på benet och i magen (dräktighetsundersökas :D ). Kanske måste hon röntgas.....

Snälla ge mig stöd nu. Tänk om det är riktigt illa :eek: Jag har med mig 2 riktigt kunniga hästmänniskor, varav den ena är veterinär :)

:eek: Hur ska jag kunna sova inatt????
 
Sv: Jag är nervös!

Försök att inte vara nervös är nog det första jag vill säga till dig. Det går som det går iaf och det blir förmodligen bara värre om du är sådär nervös.. (vilken tröst jag är nu då, känner jag :crazy: )

Är det skadan sedan hon var på betäckning? Konstigt att hon är gallig och varm på båda bakbenen...

Men jag tror att det inte är någon större fara. Det är ju ett russ du har och dom är ju rätt så tåliga. Jag tänkte först på lymfangit men då borde ju svullnaden ha varit kvar. Är hon halt??

Vart ska ni, Ultuna eller Strömsholm?? Men din kompis veterinären, vad tror h*n??

Jag avslutar med att skicka en stödkram genom skogarna.. :) :p
 
Sv: Jag är nervös!

Tack....:)
japp, hon fick den på betäckningen och är hon halt är det ½ grad. Har lite svårt att se det. Ja, vi får se hur det går.

Men gallorna på friska benet beror väl på överbelastning....

Nå, vi ses och hörs! Kram
 
Sv: Jag är nervös!

Finns ingen anledning till att vara nervös förrens det är något konstaterat... Lätt att säga, svårt att leva efter.

Men lycka till!!
 
Sv: Jag är nervös!

Lycka till och berätta hur det gick när du kommit hem! :)
 
Sv: Jag är nervös!

Det gick jättebra :)

Lastningen gick kanon, resan likaså. Väl där skötte hon sig exemplariskt min lilla duktiga tjej!! Vilken kanonhäst :love:

Hon röntgades och hade en liten fraktur på griffelbenet på utsidan på hb. Men det ska vi låta vara, hon ska vila i 2 veckor. Inga lindor och ingen sjukhage :) Och sen kan vi börja skritta igång henne om allt går som det ska.....:bump:

Dessutom såg jag en bebis :love: Fick till och med bild på den :love:

Jag är såå glad..... till räkningen kommer :eek: :o
 
Sv: Jag är nervös!

Grattis!!!

/ Lavinia, som precis betalat vad hon hoppas är den sista räkningen till vet nånsin!
 
Sv: Jag är nervös!

Vad skönt!!!

Jag var också lagom nervös när jag for till klinik för första ghången med min pojk. :cool: Men mest tror jag det berodde på att vi hade ingen aning om vad som var fel med honom.

Hoppas skadan läker bra och att bebisen som ska komma mår bra! :)
 
Sv: Jag är nervös!

Va skönt att allt gick bra! :) Åhh, va roligt med en liten bebis oxå... :love: *lite avensjuk*
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 418
Senast: Robina
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 233
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp