Jag är inte blind

S

SMponny

och jag vet att strax ovanför här så finns det en nålad tråd om höjder på hinder. Den hjälper dock inte mig då jag är i dispyt med en tjej som LD nivån för D-ponnysar.

Jag vill ha att hindren ligger på 80 cm men hon säger att de har höjts till 90 cm. Hur jag än letar så finner jag bara att de ska vara som jag säger - på 80 cm.

Är olika internetsidor sena med uppdateringar (den nålade tråden startades upp 06) eller är det så att jag har rätt?

LD på D-ponny

80 eller 90 cm ?

Sv: Jag är inte blind

LD 80
Lc 90
Lb 100
La 110
msv b 120
msv a 130

HÄST
90
100
110
120
130
140
150
osv

måste vara 80 cm, Ld för häst är ju 90 cm... har inte hört om nån ändring och vi har klubbtävling på söndag där det iaf är 80.

TACK TACK TACK - då är jag inte helt ute och cyklar. TACK TACK TACK. Blev lite skraj där eftersom det i vårt fall gäller en D-ponny som vi idag hoppar max 60- 70 på. Att höja med 20 cm för att komma till en start kändes väldigt låååångt bort - även fast hästen kan det - det är ryttaren som inte har nått dit än.

En höjning med 10 cm känns mer överkomligt.

TACK TACK TACK - den nålade tråden är gällande. SUVERÄNT
Tack tack

:bow::bow::bow:

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 957
Senast: TinyWiny
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Ridning I stället för att kapa en annan tråd så startar jag en egen. Skillnaden är jag är betydligt äldre än den andra trådstartaren. Jag är 45...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 756
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar