Jag är en dålig hundägare..

L

lilltigern

Jag är en dålig hundägare.. jag skyddade inte min hund i dag från tomten.. tomten överaskade henne när hon låg i mitt knä och sov, jag hann inte se honom i och med att jag hade ryggen mot dörren..

jag hör sämre än vanliga människor och hann aldrig, förrän han kom bankande med sin stav och gormade in i rummet och inte förrän i nästa sekund slå staven mot kanten på förtöjlen jag satt i med henne.

Hon blev rädd och flyktinstikten tog över och hon ville bort.. jag flyttade på mig till soffan men tomten kom mot oss och hon flydde mot hörnet av soffan där min bror satt, hon sökte skydd hos honom, litar hon inte på mig? problemet är att min bror ömkade henne.. jag hade ingen chans att göra rätt.. alla lägger sig i.. det var som och sitta i film utan att röra sig.. utan att göra rätt....

jag är dålig hundägare.. jag är dålig hundägare.. jag skulle inte åkt till släkten.. kommer hon aldrig att lita på mig igen? hon har en bra mentaltetet och jag har socialserat och miljötränat henne sedan hon var liten.. nu är väl allt förstörd?

Jag är inte tillräcklig duktig för att ha hund, jag hade kämpat och sett till att alla förståd regelerna bland barnen och vuxna, sett till att hade gått till bra sätt.. vet ni vad det dummaste är ? tomten var min far och det menas att lever tillsammans med min hund och han om någon borde förstå vad man inte gör och gör.. han har förstört min hund.. trevlig jul jag hade..

jag är en dålig hundägare.. jag är en dålig hundägare.. jag är en dålig hundägare.. min hund är en valp på snart fem månader.. och jag har förstört henne..

jag hoppas hon blir bra och är annars en totalt orädd och käck tjej som inte har blivit rädd för nåt.. tårarna har runnit i dag och jag har inte förlåtit min pappa ännu... han har inte ens bett om förlåtese.

Jag är en dålig hundägare.. jag är inte tillräckligt bra för henne.. jag svikit henne.. jag borde ha vetat bättre.. varför fick jag ingen chans? hon är min första hund..och jag har redan förstört henne.. :cry:

jag behövde skriva av mig.. för jag känner mig som världens skit..

Sv: Jag är en dålig hundägare..

Det är enkelt o ställa till rätta du o din hund går i ett rum där ingen annan är , sen kommer din far igen så kommer hunden o fly men har ju bara ett stängt rum så sätter sig din far på en stol i lugn o ro med en gobit så lockar han på hunden så när hunden våga fram får den en gobit så sitter han en stund till tills hunden känner sig trygg hos "tomten" o du kan då vara med o stötta när hon/han vågar fram.

törs hon inte gå fram ändå om han lockar på henne med masken på, be han ta av sig masken o locka på hunden så ska det intevara några problem du har inte förstört ¨nåt men sätt hunden i samma sits men ine hela släkten. o tala nu om för han att tar det hela dagen då får det göra det också sånt här tar tid,

kan ju själv berätta förra året när "tomten" kom då visa min vad aggresion o försvarslust var som tur höll jag i han annars hade svärfar inte delat ut några klappar det året men jag tog han i köket o ut i bilen, för ja vet att min hund inte vart rädd utan nåt var galet enbart o då är det en annan femma för då kan jag isället belöna honom , tänk dig själv när man får inbrott me den vinsten i bagaget *ler*

detta löser ni i morrn på förmiddagen mellan frukost o fikat det lovar ja

Sv: Jag är en dålig hundägare..

Jag skulle inte göra som du beskriver, men samtidigt beror det på hur pass rädd hunden blev och varför. En vek och ängslig hund kan få panik om man stänger av alla flyktvägar. Till skillnad från hunden som vet att han kan använda bettet som försvar om det behövs så har den rädde hunden flykten som enda "vapen".

Att locka på hunden kan dessutom ge en tvärt-om-effekt. Hunden kan bli ännu mer rädd och reserverad. Det jag tycker fungerar bäst att ignorera den rädda hunden, men samtidigt bete sig precis som vanligt. Tomten får gå runt där hemma och bullra och låta och hunden får bara vara. Hunden ska kunna fly om den vill det och kunna undersöka när nyfikenheten tar överhand. Att ge godis är inte fel, men det ges bäst så neutralt som möjligt. Då hunden kommer fram och nosar på handen så kan man lugnt bara öppna handen och erbjuda godis utan att titta eller på annat vis ta kontakt med hunden.

Det är i princip så jag jobbat med Evita. Ingen bryr sig om henne utan håller på med sitt precis som vanligt och jag bryr mig inte heller om hennes fjantande. Tanken är att om ingen gör någon stor affär av det så kommer det inte att bli någon stor affär för hunden heller. Jag vet att jag kan bli jäkla fjollig med henne ibland, men jag försöker låta bli.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 275
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 908

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka