Jag Älskar mina tonårsungar!!!

4

48menok

Det är riktigt underbart att ha barn! Har precis nattat min 12 åring . Han hade bara ett litet bekymmer. Hans kompis trodde att jag var min sons mormor, så han bad mig mycket försiktigt om jag inte kunde börja med botox:p sen fick jag vanliga gonatt kramen och en puss på munnen. Love!!!!Min 14 åring kommer ner i köket och diskuterar om han ska ta kan jang eller alpenkraft mot sin förkylning. Vilket är äckligast liksom, han måste ju träna i morgon.:) Sedan sitter vi och snackar en stund om dyra jeans och bärbara datorer och vad han önskar sig när han fyller 15 år. Han resonerar så bra, ingen moppe mamma, jag kan nog låna syrrans! Innan han ska gå och lägga sig undrar han lite försynt om jag jobbar många nätter denna veckan, han vill att vi ska plugga religion!!! dubbel LOVE .Och så stora hästflickan, som bara vill prata livet och bekymmer och om hur dåligt hon mår och varför hon överhuvedtaget lever!!MEN hon pratar med mig. En gammal mamma. Jag bara dör!!! Jag är så priviligerad som har såna älskningar hos mig.

Sv: Jag Älskar mina tonårsungar!!!

Vilket härligt inlägg!:laugh:

Jag ser fram emot att få vara tonårsmorsa om några år. Hoppas jag får det lika mysigt som du!

Men Tack!!! Ja det är en härlig tid. Man kan verkligen prata om så mycket Det är så himla kul att få höra deras synpunkter och saker de funderar på. Det händer ju en hel del i deras hjärnor. Det är riktigt spännande att se hur de utvecklas. Å så är de så mysiga oxå:)

Måste bara säga att jag blev alldeles rörd!

Lycka!

Måtte du somna gott om kvällarna & känna att; Jaa, det här har jag gjort bra! :bump:

Förstår precis hur du känner dig, ibland blir man alldeles rörd, har just nu bara en 16-åring, de andra 2 är över 20, men man kommer ihåg dessa mysiga kvällar ändå.
16-åringen är inte alls blyg inför sina kompisar, han ger mig en kram i förbigående, sen kan han i nästa sekund säga om vi är ute på stan, "snälla morsan skäm inte ut mig nu inför de där snygga brudarna". Vi har en ganska tuff ton oss emellan, en ironisk o sarkastisk ton som oftast bara vi inom familjen fattar, vi skrattar gott åt skämten, men har märkt flera som tittat undrande på oss om vi inte är riktigt kloka. Jag har även 21-årige sonen hemma än så länge, det är ju så när de inte har jobb, svårt att få ut dom ur boet. Han kan överraska med att ha städat, eller gjort nåt annat som man bara smälter när man kommer hem från en heldag på jobbet. Då blir man så glad.:bump:

Ja, jag har det lika härligt som du.. emellanåt iaf... Men visst är det härligt att få samtala med sina barn, jag har ju mina i åldrarna(dom fyller alla år under sommaren, så jag tar upp den åldern dom blir nu i år) 17(son) 16(dotter) 15(dotter) 14(son) 11(dotter) 9(dotter) och det blir ibland många olika debatter...:p allt från sex, relationer, 2:a världskriget, religion, klädstilar, data, bratz, tv-program, droger, körkort, framtidsplaner, samhällsorientering och gympapåsar och ibland även trötta barnaögon med randiga kinder efter tårar över ett skrubbat knä...:p eller ett brustet tonårshjärta när tjejjen "bara " ville vara kompis...:cry:

Ja, stunderna är många och jag är glad att dom väljer att tala med mig, trots att jag precis tvärtom mot för dig är en ganska ung mamma och det ibland blivit generande för barnen... deras kompisar kan inte fatta att jag och maken "bara" är 37 och 41 och dom tycker vi börjat sååååå TIDIGT....:eek: vilket då "ställt till det" för mina ungar:angel:... summa sumarum... det är inte lätt växa upp idag och ibland så blir man bestört över ALLA krav ungarna har på sig... men det värmer ett mammahjärta när 14:åringen ger mamma en riktig gooookram och tillåter att modern lätt stryker med handen över kinden.. och skämtsamt bjuder på ett garv när man synat att han övat med rakhyveln över den relativt babylena överläpp:rofl:

Ungarna är en rikedom, men jag kan ändå inte låta bli ibland och längta tills dom vuxit upp, flyttat ut, skaffat egna ungar... för då kommer MIN inte bara efterätt utan även räntan min underbart STORA FÖRMÖGENHET:banana:

Det är riktigt underbart att ha barn! Har precis nattat min 12 åring . Han hade bara ett litet bekymmer. Hans kompis trodde att jag var min sons mormor, så han bad mig mycket försiktigt om jag inte kunde börja med botox:p sen fick jag vanliga gonatt kramen och en puss på munnen. Love!!!!Min 14 åring kommer ner i köket och diskuterar om han ska ta kan jang eller alpenkraft mot sin förkylning. Vilket är äckligast liksom, han måste ju träna i morgon.:) Sedan sitter vi och snackar en stund om dyra jeans och bärbara datorer och vad han önskar sig när han fyller 15 år. Han resonerar så bra, ingen moppe mamma, jag kan nog låna syrrans! Innan han ska gå och lägga sig undrar han lite försynt om jag jobbar många nätter denna veckan, han vill att vi ska plugga religion!!! dubbel LOVE .Och så stora hästflickan, som bara vill prata livet och bekymmer och om hur dåligt hon mår och varför hon överhuvedtaget lever!!MEN hon pratar med mig. En gammal mamma. Jag bara dör!!! Jag är så priviligerad som har såna älskningar hos mig.

Jag är ochså tonårsmamma!! Det är verkligen jättekul och ibland får vi så härliga stunder vid matbordet eller i badrummet, för att dagen efter ryka ihop på samma ställe.:) Än så länge har jag koll på dem, men jag känner att grabben börjar hänga mer med kompisar och vara ute lite längre. Jag har tider och kommer att ha så tills han blir...ja gud så svårt. Men vid 17½ kanske han skiter i att komma hem kl 00? Nu är det 20.00 vardagar och 22.00 om de är ute och cyklar och 23.00 om de är hemma hos kompisen och spelar kort.
Flickan ska ha samma tider hon.
gulan

Måste bara säga att jag blev alldeles rörd!

Lycka!

Måtte du somna gott om kvällarna & känna att; Jaa, det här har jag gjort bra! :bump:

NEJ Jag somnar inte alls gott om kvällarna, eller snarare, jag stupar i säng för att sedan vakna framåt 4-tiden av värk, och sedan går hjärnan på högvarv. Hur ska pengarna räcka, vad står på schemat i morgon, har jag glömt något viktigt mm. Men när klockan är 7 och alla börjar röra sig i huset så känns det bra igen. Jag är tacksam varje morgon för att jag trivs med mitt liv och har hittat rätt, känns det som!!1:)

Så där har vi det lite här oxå. Rått men hjärtligt:)men framför allt raka puckar. Gäller alla som stiger innanför dörren. Kompisar får höra om de inte dukar av eller tackar för maten, men med humor:) Häromdan när jag körde hem ett gäng från golfbanan, sa den ene killen: Jag ska hem till Johan först innan du kör hem mig. HAHAHA Den köpte vi inte!! Jag är inte din morsa sa jag, vart vill du bli avsläppt? Men nästa dag satt han här och myste i soffan igen. HEJ Annika!! Hur mår du? fråga`han så där lite gulligt. Jag gillar när 14 o 15 åringarna kallar mig vid namn på ett lite vuxet sätt, jag har ju snutit dem när de var 2, 3 år!! och snart är de stora män:) Det är häftigt på nåt vis.

Men OJ vad många barn du har. Härligt!!!Ja Det är underbart när de delar med sig, men visst är inte alla dagar lika härliga. Ibland måste de ju bara få visa att de är tonåringar oxå, men de hör ju liksom till , att testa lite. På tal om att överaska, I fredags grillade jag oxfile och tyckte absolut att det krävdes hemmalagad bearnaisesås till detta.Sa till mellanpojken (matglad) att han måste lära sig detta. Javisst:) Där stod han med äggulor i händerna och hackad dragon på tröjan, sen vispade vi och hällde ihop, men jäklar vad gott det blev. Han var mäkta stolt!!! Speciellt som bästa kompisen godkände det hela oxå och gav betyget 5. Ah nu blev jag lycklig igen:laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka