Jag är så lycklig!

V

vansinnet

Som många säkert redan vet så har jag haft ett riktigt hel*ete med foglossningar ända sedan v 15, och inte kunnat rida min underbara pålla.

Men helt plötsligt är det som att det har börjat kännas bättre och bättre och igår så kunde jag inte hålla mig; jag satt upp på pållan och red en halvtimme. :bump:

Gjorde inte alls ont att rida, däremot var det otroligt jobbigt eftersom jag inte riktigt är van att balansera mig med de 12 extra kilona! :crazy: Blev lite vingligt nu och då och pållan undrade nog vad tusan jag höll på med.

På kvällen hade jag lite ont i fogarna, men inte värre än vanligt, och jag måste säga att det var nog den bästa julklapp jag kunde få.

Tyvärr dog kameran efter endast två bilder, men ett litet bildbevis kan jag stoltsera med.

Jag, Lindy och magen i v 31.



 
Sv: Jag är så lycklig!

Härligt!!! Hur kom du upp? Eller det kanske bara är jag som är klumpig och tar emot med magen :D
Har inte försökt komma upp på en häst sen v 20 heller, längtar sååååååååå mycket!
 
Sv: Jag är så lycklig!

Jadu, konstigt nog hade jag inga problem att svinga ( :angel: )mig upp.
Värre var det när jag skulle ner :crazy: Fick sitta ett tag o fundera hur man skulle komma ner.
Men det gick det också tillslut. Jag är tackochlov inte så stor ännu.
 
Sv: Jag är så lycklig!

Åååå avis jag vill OCKSÅ !! Min fog har blivit mycket bättre (är i v 25 bara, men har struttat på kryckor och så pga fogen). Min sambo skäller dock på mig och säger att jag inte FÅR rida nu innan bebis kommit (och bm är på hans sida, den svikaren). Men min lilla tjej har det bra på lösdriften med kompisarna ändå :) Bara jag som saknar ridningen SÅ MYCKET!
 
Sv: Jag är så lycklig!

Åååå avis jag vill OCKSÅ !! Min fog har blivit mycket bättre (är i v 25 bara, men har struttat på kryckor och så pga fogen). Min sambo skäller dock på mig och säger att jag inte FÅR rida nu innan bebis kommit (och bm är på hans sida, den svikaren). Men min lilla tjej har det bra på lösdriften med kompisarna ändå :) Bara jag som saknar ridningen SÅ MYCKET!

Usch vad jobbigt det låter med kryckor o så. Det har jag som tur är sluppit, även fast det har varit riktigt smärtsamt att gå..

Sambon var väl inte sådär överförtjust i att jag skulle upp på pållan eftersom han är lite orolig, men nu har jag lovat att inte rida mer... :angel: (På ett par veckor eller så.. :devil: )

Hoppas att det blir bättre för dig, du har ju ett tag kvar. När började problemen?
 
Sv: Jag är så lycklig!

Ujja!
GRATTIS!

Jag har ridit tre ggr efter förlossningen och det har jag fått äta upp också. Jag har jätteont i fogarna.. Men jag tror inte det hindrar mig.. :angel:

Jag slutade rida i vecka 20, så första ridturen på Yrpa var väl värd smärta i två veckor ;)
 
Sv: Jag är så lycklig!

Kul, jag red sista gången *hrm* 2 veckor innan förlossningen ;) gick jätte bra att komma upp men värre och komma av.

Och nu har jag ondare i fogarna än jag hade under förlossningen :(
 
Sv: Jag är så lycklig!

Första gången jag fick ont var innan v 10 - men det var inte så farligt, men jag slutade genast med alltför ansträngande saker. I v 19 blev det så jobbigt att det blev kryckor. Nu har jag jobbat bara 50% i 6 veckor, men efter nyår är det heltid igen (känner mig bättre). Då är jag i v 26 :)
Men jag saaaaaaaknar mina hästar, men jag tänker att det bara är nio månader, och de klarar sig med bara korta glimtar av elaka tanten ett tag till :p.
 
Sv: Jag är så lycklig!

Säg inte så, alla säger ju att det ska GÅ ÖVER efter förlossningen och att jag kan få rida hela sommaren :eek:
 
Sv: Jag är så lycklig!

Var försiktiga! Foglossningssmärtor är inget som automatiskt försvinner efter förlossningen. Utsätt er INTE för sådant som gör ont, för det kan förvärra skadorna och, om ni har otur, göra smärtorna kroniska. Det är inte värt ett liv i kroniska smärta pga att man inte kunde hålla sig.

Mitt yngsta barn är 2,5 år och jag har fortfarande ont. :cry:
 
Sv: Jag är så lycklig!

Vad fel jag skrev, ska ju stå innan förlossningen!

Läste i senaste nummret av vi föräldrar if skummade jag bara igeonom tidningen men där stod det att 1/3 har kvar sina bäckensmärtor efter förlossningen, eller om det var att 1/3 fick värre bäckensmärtor efter förlossningen. Artikeln handlade om en kvinna som efter jag tror det var 2 år forfarande hade jätte ont och så ont att hon inte vågar bli gravid igen.

Min BM sa till mig att vara extra försiktig eftersom jag haft lite foglossningar, inte bära för tungt, inte belasta snett, inte bära runt på bebisen för mycket osv.
 
Sv: Jag är så lycklig!

Jag läste nånstans att så länge man ammar så fortsätter kroppen att producera relaxinet som gör ligamenten mjuka, så då ska man vara försiktig. Kanske inte så att man inte kan rida alls, men om det gör ont ska man definitivt ta det lugnt.
Just nu är jag jätterädd om min framfog och försöker att inte snedbelasta den alls. Och så resten av fogarna såklart.
 
Sv: Jag är så lycklig!

*kl*

Igår så var jag ute & red (skrittade en tur i skogen på ca 15 min) för första gången sedan förra hösten :banana:
Gud va härligt det var (trots regn & rusk :mad:), t.o.m hästen verkade tycka att det var underbart, HON som i vanliga fall tveksamt brukar gå framåt där det möjligtvis, kanske skulle kunna bo ett troll/spöke,trampade på framåt som om det vore ingenting.
 
Sv: Jag är så lycklig!

Framfogen kände jag av mest i slutet, ingenting nu. Har inte känt av fogarna varken när eller efter jag ridit. Där emot när jag ligger i sängen och bär Rasmus, vilket jag får göra jämt för sambon tycker hans axel är värre än mina fogar :mad: han har ju för f*n 2 axlar, jag har bara 1 rygg vad jag vet :mad:
 
Sv: Jag är så lycklig!

Mina fogar kommer nog ta tid på sig att läka.
Jag har bokat tid till läkare för det eftersom jag sedan tidigare har en spricka i höften som nuförtiden känns HELA tiden.

De sista tre dagarna har jag knappt vågat bära Saga alls pga att höften låser sig och jag snabbt måste få tag i något att hålla mig i.

Det blir ingen mer ridning för mig på ett bra tag!
Jag har inte vågat säga till läkaren att jag har ridit eftersom jag på order har vart tvungen att vänta till i slutet av februari. Men jag skall väl kläcka ur mig det när jag väl är där.. :p
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 298
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 930
Senast: NotlikeI
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inför hoppdelen av klubbcupen som jag ska vara med på, så fanns det möjlighet att anmäla sitt intresse för att vara med på en...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: cassiopeja
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 923
Senast: Legolaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp