Jämtlandsmammor

S

Sevlan

Jag hittade inga jämtlandsmammor här...eller så har jag inte letat tillräckligt noga....

Iallafall...
Jag är en 2 barns mamma som blir jämtlänning den 1 maj :D
Vi flyttar upp till Bleckåsen då från nybro i småland.
och jag känner ingen i jämtland med barn så jag tänkte att starta en tråd där alla jämtländska mammor kunde skriva i, ha som fika tråd, bestämma lekträffar osv.

Nån som är intresserad?

Bara skriv på: ordet är fritt!!!
 
Sv: Jämtlandsmammor

Jag bor i Jämtland. :D
Har en liten knodd på 3½ månad, bor i Döviken som ligger i närheten av Hammarstrand. Har ca 10 mil i till Östersund. Vart ligger Bleckåsen?
 
Sv: Jämtlandsmammor

Bleckåsen ligger ca 6 mil ovanför östersund mot åre (wången)
Jag har en kille på snart 3 år (blir det i april) och en liten kille som snart blir 2 månader (den 11 feb)
 
Sv: Jämtlandsmammor

*puffar*
finns det inga flera jämtlands mammor??

Kan ju ställa en fråga så kanske det blir lite "prat" här inne :-)

Hur många barn har du?
Hur gick förlossningen/förlossningarna?
Ammade du barnet/barnen? hur länge?

Ställ gärna frågor till alla ni med :banana:
 
Sv: Jämtlandsmammor

hallå??
inga mammor alls i jämtland??

jag kommer att flytta till bleckåsen...
finns det några öppna förskolor, barnsång osv i närheten?
typ, i nälden, krokom eller så...
 
Sv: Jämtlandsmammor

Har en kompis i Föllinge som ju inte heller ligger så fasligt långt ifrån (på nåt konstigt sätt är samma avstånd inte alls lika stort "däruppe" som "härnere"... varför är det så?) som har en 9-månader gammal kille. Där finns nog lite aktivitet, kanske nåt för dej?

Jag har själv bott i Föllinge (utan barn) men jag kände mej ganska ensam, upplevde att det var svårt att komma inflyttandes, jag hade arbetskompisar och alla var trevliga men ingen att bli närmare vän med, där slöt dom sej på nåt vis.. Kanske bara jag som känner så. Men jag kände lite samma sak i Östersund, jag flyttade dit pga av jobb och hade bra jobbarkompisar men där var det stopp :crazy:
Jag har annars inte alls svårt för att träffa nya människor och när jag flyttade till Kungsbacka, oxå pga jobb så upplevde jag det helt annorlunda.

Har du koppling till stället innan eller hamnar ni bara där av en slump?
 
Sv: Jämtlandsmammor

vi trivs i jämtland och det är också anledningen till varför vi flyttar dit, sen så var det helt en perfekta gården :D

Finns det några öppna förskolor, syskonsång osv i krokom med omnejd??
 

Liknande trådar

Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 424
Senast: Sonic76
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 536
Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med...
2
Svar
30
· Visningar
3 418
Senast: vallhund
·
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
83 357
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • E-coli hund
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp