Jacson kavaj stretch, storlek ?

gylle

Trådstartare
Någon som vet hur Jacson Kavaj Stretch är i storlekarna (alltså den som är stretch både foder och yttertyg, vanlig lång modell med ljusgrå passp på krage och fickor) ?
Ramlade över en sådan på en webrea och funderar på om man skall våga klicka hem den, var väldigt billig men har inte en susning om vilken storlek, Jacson brukar ju vara ganska stora i storlekarna men har mest erfarenhet av deras vanliga jackor.

Sv: Jacson kavaj stretch, storlek ?

Osäker på om det är samma som jag har, är inte hemma men vet att de är stretchiga i alla fall, så har jag en i stl 170 och en i stl 36. Drar normalt sett stl 38 och de sitter bra. 36 nååååågot liten jämfört med 170 men det är nog för att den är mer figurformad än "barnmodellen" och jag lagt på mig något tråkigt extrakilo om midjan för tillfället, så jag och kavajen matchar inte toppen. Just nu ;)

Okey då är de alltså rymliga i storlekarna precis som deras vanliga jackor, man är ju så van vid att kavajer alltid är små så man måste gå upp i storlek jämfört med vanliga kläder. Är de smala över axlar/överarmar ? Oftast där det blir trångt på mig när de blir små, jobbar uppenbarligen för mkt i stallet armmuskler är det sällan beräknat för i damkavajerna och finns ju inget som är så fullt/obekvämt som när de griper i överarmarna.

Jag anser mig rätt bred över axlarna/ryggen och får många gånger gå upp en storlek på många skjortor och kavajer men har inte det problemet med dessa. Avskyr när ärmen är felsydd, eller sydd i fel läge mot hur mina armar sitter, men med dess får jag varken sömmen in i armhålan eller en ärm som är fastsydd nere i midjan, typ. Hur det är just med överarmarna vet jag inte, dessa är införskaffade efter min stallarbetarperiod. Men jag har inte upplevt dom som direkt tighta i ärmarna.

Såhär är jag i armstorlek nu på ett ungefär, ifall det ger en fingervisning. Har ridit med både långärmat och kortärmat under, ett eller två lager och har upplevt det bekvämt ändå.

jacken_167861493.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 459
Senast: anna_panna
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 877

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka