Jacka, kavaj?

Sv: Jacka, kavaj?

ja som alla sagt får du tävla i klubbjackan upp till regional, åp nationell måste kavaj dock användas.
Tänk oxå på att trycket typ reklam på jackan inte får vara för stora.. vet att på min jacka jag fick av Borås är själva reklamtrycket på ryggen för stort...

Knapplån? *tio*

Vad jag vet har det aldrig funnits krav på vita ridbyxor.
Jag har aldrig ägt ett par vita ridbyxor och har tävlat sen -99.
I början var jag ganske ensam, men nu börjar fler och fler inse att vitt inte är så praktiskt tillsammans med hästar.

mja ja tycker det känns större och mer "fint" from reg. Här hos oss brukar lokaltävlingarna se ut som typ träningstävlingar. Det är alltid samma ekipage som startar och blir placerad

Jo, och kavajtvång borde det därför vara från iaf regional :)
Både här och hemma är det rätt ofta olika ekipage som blir placerade. Även om min ponny bara går regionalt ;)

När jag inte rider så har jag mössa, vantar, halsduk, thermobyxor och stövlar med sulor i. Och två jackor till.
På vintern då.
När jag åker skidor har jag 2-3 underställ och lika många strumpor, vantar.

När jag inte rider så har jag mössa, vantar, halsduk, thermobyxor och stövlar med sulor i. Och två jackor till.
På vintern då.
När jag åker skidor har jag 2-3 underställ och lika många strumpor, vantar.

Osch, jag skulle falla ihop i värmenöd. Jag har vanliga gympaskor eller kängor på vintern. Kängorna är mest för att de är lite högre och håller snön borta bättre än gympaskor ;)

jo jag tycker det med :D såg just att du bodde i Kalmar också , jag brukar ju tävla där runtomkring så :angel: hehe. Men kanske främst på ölandsklubbarna som det är samma ekipage som möts hela tiden :D

Värmenöd? :eek:
Varför är alla folk så onormalt varma för? :crazy:

jo jag tycker det med :D såg just att du bodde i Kalmar också , jag brukar ju tävla där runtomkring så :angel: hehe. Men kanske främst på ölandsklubbarna som det är samma ekipage som möts hela tiden :D

Jag ska nog vara coach och chaufför till någon tävling på Öland i maj. Du vet nog vilken jag menar :)
I dagsläget tävlar jag ju inte själv så jag står bara på marken. (Och hoppar lite ibland också iofs ;) )

Haha, fråga min mamma som fryser typ hela tiden. Hon får vita fingrar av att hämta en bit lax i frysdisken på Ica. Nästan iaf ;)

Nu är det några som påstår att man inte får ha annat än kavaj på lokala dressyrtävlingar.
Hur är det där?
Har tävlat dressyr innan, och har då haft klubbtröja. :crazy:
Varför inte bara ha reglerna att antingen har man eller så slipper man ha kavaj, inget mellanting. :p

I dressyr så finns det ju en liten bedömningspunkt som gäller ryttarens sits så där vill man nog ha bästa möjligheten att bedöma den, därav kavajregeln. I hoppning är det ju skit samma.

hihi - får mig att tänka på en jag såg på hopptävling igår, hon hade en jacka som blåste upp som en luftballong när hon red - såg ut som hon skulle flyga iväg när som helst :rofl:
skulle inte vara så lyckat på en dressyrbana kanske :angel:

Liknande trådar

Dressyr Hej, Någon som vet om en sådan här kavaj är tillåten att tävla i, i lägre klasser? (se bild i länk) I TR står det såhär, jag har...
Svar
1
· Visningar
1 504
Senast: Amanda_F
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Hoppning Främst en fråga till er som tävlar lokalt då det inte är krav på kavaj. Vintertid när det är tävling i svinkalla ridhus och ett gäng...
Svar
6
· Visningar
1 819
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 113
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar