Jacka, kavaj?

J

Jardina

Har fått total hjärnsläpp, har letat i TR men som vanligt har de gjort det till en tolkningsfråga.
Får man ha en vanlig jacka på regionala tävlingar ( främst hopp då ) eller SKA det vara kavaj?
Har alltid haft för mig att det ska vara kavaj från regional och uppåt, men har nu sett jackor på internet som det står att de är godkända som tävlingsjackor på lokal och regional nivå, och sett flera ryttare rida med sina jackor, i bombermodell ala Kingsland...
Så vad gäller?

Sv: Jacka, kavaj?

Det är först på Nationell tävling du måste ha kavaj.

i hoppning får man ha jacka på lok och reg.
i dressyr är det kavaj som gäller på alla nivåer (eller frack i högre klasser om man vill)

Okej, då är det inte såå bråttom med att hitta kavaj då. :D

på regional och uppåt brukar jag ha kavaj , tycker det ser bäst ut. Däremot på klubb/lokal tar jag klubbjackan.

på regional och uppåt brukar jag ha kavaj , tycker det ser bäst ut. Däremot på klubb/lokal tar jag klubbjackan.

Att du rider i jacka på en klubbtävling kan jag kanske förstå men varför skiljer ju på lokal och regional?

*Kl*
Personligen tycker jag att det rätt hafsigt ut med en bylsig jacka. En kavaj behöver inte kosta så mkt pengar, jämfört med var resten av sporten kostar ;)
Jag menar inte att Peter och Stina som tävlar några få gånger om året ska behöva köpa en kavaj men de rider knappast högre än lokal heller.
Alltså, jag tycker att det ska vara kavaj på regionalt och högre :)

Om det är kallt har jag gärna jacka även på regional - så himla kul är det inte att frysa i en kavaj.
Annars håller jag i princip med dig, det är snyggare med kavaj.

Om det är kallt har jag gärna jacka även på regional - så himla kul är det inte att frysa i en kavaj.
Annars håller jag i princip med dig, det är snyggare med kavaj.

Då skaffar man en finfin kavaj i ull som värmer gosigt även i kyla :D Även om det inte klarar snålblåst, dock är det sällan snålblåst inne i ridhusen om vintrarna. Inte ens när det drar ur alla springor ;)
Men visst, vintertid kan jag mer förstå. Men inte annars. Lite snajsig kan man väl vara om man ändå ska tävla :)

Tycker också att det ska vara kavaj regionalt och uppåt.

Jag tycker att det ska va kavaj från lokal och uppåt..Liksom det hör till tävlingen..Då kan man lika bra få rida i färgade ridbyxor oxå..(kanske man får:) Tävlar man inte så ofta finns det säkert ngn man kan låna av../C*

Så du menar att jag ska köpa en :devil:a kavaj till? :eek: ;)

/PF - som redan har 2 kavajer och en frack, och som tycker att det räcker mer än väl.

Så du menar att jag ska köpa en :devil:a kavaj till? :eek: ;)

/PF - som redan har 2 kavajer och en frack, och som tycker att det räcker mer än väl.

Du får väl planera dina inköp lite bättre :p Jag har en sval kavaj och en varm kavaj. Den varma kavajen är nog svinkall för de flesta andra, min kroppstemp är inte riktigt normal ;)

Det är kul med prylar :D

Fracken är iofs varm - får man ha det på hopptävling? :rofl:

Jag fryser som tusan när det är kallt särs på tävling när man mest måste vänta, så underställ fleeceväst och jacka ev även en extra tröja är det som gäller - svårt att ersätta med en kavaj oavsett hur varm den är :p

Hmm, frack nämns visst inte i TR III. Om du inte känner för att kalla fracken för fritidsjacka. Huva har den ju iaf inte :p

Huu, underställ har jag never på mig. På vintern har jag skjorta, kavaj och jacka över. Jag är oftast genomvarm av det ;)

Inte underställ :eek:?
Nu när jag tävlar har jag : skidunderställ, ridbyxor, vit tröja, 2 par strumpor, jacka, vinterjacka utanpå, varmfodrade skinnhandskar.

Inte underställ :eek:?
Nu när jag tävlar har jag : skidunderställ, ridbyxor, vit tröja, 2 par strumpor, jacka, vinterjacka utanpå, varmfodrade skinnhandskar.

Never, vinterhalvåret har jag ridbyxor, t-shirt, vanlig tröja och jacka. Och så vanliga ankelsockar, ridstrumpor över det. Mössa och vantar. Är det riktigt kallt och/eller snöigt så har jag thermobyxor.
Men underställ, usch nej. Det har jag inte när jag är i fjällen och åker skidor heller :D

ja som alla sagt får du tävla i klubbjackan upp till regional, åp nationell måste kavaj dock användas.
Tänk oxå på att trycket typ reklam på jackan inte får vara för stora.. vet att på min jacka jag fick av Borås är själva reklamtrycket på ryggen för stort...

Liknande trådar

Dressyr Hej, Någon som vet om en sådan här kavaj är tillåten att tävla i, i lägre klasser? (se bild i länk) I TR står det såhär, jag har...
Svar
1
· Visningar
1 504
Senast: Amanda_F
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Hoppning Främst en fråga till er som tävlar lokalt då det inte är krav på kavaj. Vintertid när det är tävling i svinkalla ridhus och ett gäng...
Svar
6
· Visningar
1 819
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 113
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar