Jack Russell Terrier som drar i kopplet - hjälp!

Absolut är det så! :) Det var mer en protest över att understimulans skulle vara en så stor orsak till koppeldragande.
Om man tittar på gemenemans hund så vågar jag mig nog ändå på att gissa att understimulans är en enorm orsak till att hundar drar som tokar, precis som att jag tror att understimulans är orsaken till många "vardagsproblem" hos många hundar. Det är långt ifrån alla som tränar aktivt med sina hundar, och vi behöver ju bara kolla i tråden för oseriösa uppfödare för att se vilken typ av hundägare det finns gott om i Sverige.

Därmed inte sagt att det är den enda orsaken, det har jag inte påstått, men över lag tror jag att antalet hundägare med dessa problem där understimulering iaf är en del av huvudproblemet, är väldigt stort.

Mina kära föräldrar har dessutom lovat 1000 kr i belöning till den som "fixar" detta och dem är jag ju så klart väldigt sugen på haha! :D

Tacksam för tips och råd! :)

Om dina föräldrar kanske kunde tänka ett steg längre och själva ta tag i problemet kan de lägga 1000 kronor på träning och få valuta för pengarna. Det finns massor av tränare som har gå-fint-i-koppel-kurs.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 604
Senast: Lady_A
·
Övr. Hund Mina föräldrars hund har det senaste året ändrat sitt beteende. Första gången detta hände var förra nyår då min pappa gick den vanliga...
Svar
18
· Visningar
6 399
Senast: nybörjare
·
C
Övr. Hund Nyss hemkommen efter en jobbig promenad med hunden (Jack Russel/Silky Terrier). Problemet är säkert ganska vanligt, men jag vet inte...
Svar
5
· Visningar
5 410
Senast: Curly
·
Övr. Hund Vad göra åt \"gammal\" hund som alltid drar i kopplet! Någon som har ett gott råd till vad jag kan göra själv åt min 7 åriga hund som...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 368
Senast: Lilleman8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar