Han är ju egentligen inte så ovanlig.....det e bara det att han ser helt annorlunda ut än de vanliga svenska abyssarna.
Han har: toffsar,massa,intensiv färg,storlek,markeringar.
Han har inte:stövlar,kort nos.
Det folk har upptäkt är ju just att han har nå´t som inte finns i Sverige......o det finns så pass bra avelshanar här så det är inte många som importerar.
Det är egentligen bara det som skiljer honom från de andra.Främst färgen,de andra bleknar i jämförelse!!!
Han är egentligen en ruskigt ful katt ,enligt expertisen.men ack så ball!
Det brukar vara så här när man ställer honom....först när han sitter i sin bur så gnäller folk o jag har hört fraser som :en skam för rasen osv.......KÄRRINJÄVEL SOM SA DET!!!
Tills han kommer på domarbordet...då tar han de flesta med charm.
Hans barn kostar lika mkt som alla andra abyssar...cirkus 5500:-
Men jag vet ju att jag ska ha någon från denna kull som kommer med Wiola på foder hos någon....kan ju inte ha alla hemma....
Klart att det blir fler kullar.....om inte direkt efter honom så blir det efter hans bebisar ju....den blåa bebisen hos mig kommer paras i juni med en blå hane,min kompis katt.
O så har jag ju helt plötsligt innestående parningar med olika hanar i Danmark,Norge........o en i Göteborg.......ni fattar ju att jag måste ha lite honor så jag kan använda mig av mina parningar!
Kärringjäveln som sa så om honom när vi var i Västerås ringde mig fyra dagar senare o ville para med honom.
Då svarade jag: Kul att du ändrat uppfattning så fort angående honom!
Behöver jag tillägga att hon blev vansinnig o pratar inte med mig numera...