JAAAAAAAAA!!!!

R

Rallebralle

Klippte labbens klor idag igen UTAN att kapa pulpan på en endaste klo! :D
Jag var förövrigt mer nervös än hon..... :smirk:
Kan ju tillägga att jag klippte typ en halv millimeter eller nå´t......bara för att se att hon inte var rädd efter mitt senaste försök. :crazy:

Efteråt blev det massor med beröm till en tokglad labbetös,undrar om det var för att hon visste att faran var över :confused: :angel:

hahahahahha....tycte jag också,trodde aldrig att jag skulle våga igen..... :smirk:
Men det kostade både svett o nästan tårar men inget BLOOOOOOOOD! :D :D :D

mina hundar har varit försökskaniner för mina små experiment hela sina liv, men de lever fortfarande. men klor är knepigt, jag startade en lite klo-tråd precis innan dig.

Vad KLOkt........... :D

ska sova lite och passar på att be om ursäkt för min tråkiga humor......skyller på att jag är trött.... :angel:

Å andra sidan så stärker du på att det är JÄTTEFARLIGT att klippa klorna genom att genomföra någon slags glädjedans och massor av beröm efteråt. Det var det ju tydligen farligt, annars skulle du inte reagera som du gjorde anser hunden.

Bättre att klippa en halv millimeter klappa lite neutralt och bara lämna hunden.

Håller med Sophie där :) Hundarna anser att det är något jättespeciellt och konstigt att klippa klorna då..

Det felet gjorde vi med våran förra Frallatik, hon blev kliptt i pulpan innan vi fick hem henne och var ganska rädd. Och vi spädde på det genom att berömma henne sååååå mycket när det var klart. Sen när jag tog över kloklippningen när hon började bita mamma då slutade jag med att ge beröm, utan gav henne bara en klappa och sa Bra! i neutral ton.. Det gick utmärkt att klippa henne efter 4-5 gånger av den sortens kloklippning :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vår nya hund är väldigt rädd för att klippa klorna, och därför behöver jag nu hjälp. Jag har nu, sedan jul, försökt vänja henne...
2
Svar
36
· Visningar
3 339
Senast: H_lena
·
Övr. Hund På förekommen anledning, då halva min bekantskapskrets tycker att jag är hemsk numera, måste jag fråga.. :crazy: Jag har som många av...
Svar
11
· Visningar
5 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar