ja ni vikt på isissar

R

rattalskare

Ja ni, vad är egentligen gränsen för ryttarens vikt på dessa små hästar?
Nog har man hört att de kan bära 100 kg o.s.v, men ja tvivlar ja.. de är ju så små

klarar de en högre vikt montro? jag väger som en hel karl och är 170cm

Detta är nog den vanliganste frågan här. Titta om kring i gamla inläg exempelvis det här så får du massor av info. Har du ytterliggare frågor så är det bra om du fortsätter att fråga i dessa trådar.

Jeg har en ny vri på frågan; hvilken vekt bør en mellomstor, middels trent islandshest HVERTFALL greie?

Klarer "alle" islandshester 60kg? 75? :confused:

:rofl: (Sune Mangs)
Gick det bra för pållen?

Vi hade en rysk dam på ridskolan ett tag som var "såå rijeed för djom hjäästarna", men envisades med att rida ändå. hon vägde nog en bra bit över 100 kg och fick sitta upp från kanten på rabatten. Som tur var slutade hon efter fem gånger då hon skrämt stackars Hraffa så damen åkte i backen (det blev nästan en krater i ridbanan) och så skällde hon ut ridläraren och kallade henne "gestapo" och skrek massa saker på ryska...
Hon var ju då ett olyckligt fall av jättestor - ingen balans - jätterädd.

det är ju en enorm skillnad på om stora ryttare har balans och kan bära upp sin vikt eller inte.

/Malin

Jag vet inte vad han vägde då, men jag gissar mellan 150-200kg. Han var STOR då, antagligen "all time high".

Han måste ha varit död i minst 10 år nu?
Jag grät en skvätt när han dog, jag älskade hans röst och roll i "Söderkåkar".
Han var i alla fall mindre stor på de sista bilderna jag minns av honom, än när jag såg honom till häst.

Av någon anledning så tänker jag på Jabba de'Hut nu.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 354
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 468
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: Roheryn
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 405
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar