Ja jösses!

nevin

Trådstartare
Måste bara berätta om våran natt! Eller rättare sagt, den lilla stunden då lillen vill äta!

Jag lade honom vid halv tio och tänkte att nu sover nog han, som vanligt, till 3, då han nästan alltid vaknar och vill ha mat. Nehej du, kl 2 vaknade jag av ett TJUT från hans säng, varpå jag hoppar upp för att se var han sitter fast, för så lät det! Då ligger han och ler så brett att jag trodde att det skulle gå runt hela huvudet på honom, och släpper ifrån sig ett sånt ljud till - han skrattade!!! Mitt i natten..... Hmmm, jag gjorde iordning en flaska och tar upp lillen, som fortfarande asgarvar! Sen hamnar han i trans över den fina ljusstaken i fönstret och somnar på studs, det tog en kvart att äta, rapa och fundera över nattlivet!

Knasbarn:love:
 
Sv: Ja jösses!

Så underbart......

Min lilla snutta somnade i min famn häromdagen. Satt framför TV:n så hon fick sova kvar. Efter ca 45 min tittar hon upp på min, ler ett jätte leende och somnar sedan om. :love::love::love:
 
Sv: Ja jösses!

Hmm....min son har bestämmt sig för att han vill inte sova alls:D
Han håller oss vakna till runt ett tiden på natten emellanåt. Så sover han till runt 5-6, äter och somnar om.
En gång sov han ända till halv 1 på förmiddagen.
Vi får han alltid att somna inför natten, även om det kan bli sent.
Nu har vi försökt lägga han 2 ggr, men blir klarvaken. så det är bara å vänta ut den lilla gullungen.
 
Sv: Ja jösses!

Min lille kille har också haft svårt att somna några kvällar, han somnar oftast kl 22, men jag vill ha honom i säng lite tidigare då han har börjat skrika på kvällen... Nu ikväll började han skrika lite vid 20, höll igång en halvtimma, trots gungande på mammas mage, åt lite vid halv nio, och gick över till skrattande och gullande pojke! Känns hemskt att ha honom i säng när han ler så stort och rart, men jag vet ju hur trött han blir om han får vara uppe.....

Han höll igång till alldeles nyss, med massor av skratt, stora leenden, pussar och gos. Han har också lekt med sin anka som han har i sängen, han tar ett järngrepp om den, sen får den sig a joyride of his life! Varenda gång jag tittar ner i sängen svarar han med ett stooort leende och ett skratt, min underbara pojke :love:

Nu sover han iallafall gott, fram till 2draget skulle jag tro om vi följer den nya trenden!
 
Sv: Ja jösses!

skulle tro att loke sover till 2 tiden nån gång med. när han somnar första gången är det alltid minst 4 timmar han sover. ibland 5-6 (oftast) och ända upp till 8 timmar i sträck, men det är inte så jätteofta.
 
Sv: Ja jösses!

Min son förvånar mig, han vaknade inte förren 3! Jag vaknade strax efter 3 och undrade varför jag inte redan satt och gav honom mat, då började han röra sig lite, så jag tog upp honom, ammade en stund, bytte blöja och gav tillägget. Allt som allt var han vaken en halvtimma och nu sover han igen! Skönt, men lite förvånande med tanke på att han åt för så längesen
 
Sv: Ja jösses!

vad mysigt..
Jag längtar efter första riktiga skrattet, Saga skrattar bara när hon sover. Ler gör hon så fort hon ser oss, men skrattet är borta.

Däremot glädjetjut och annat.

Inatt vaknade jag av ett vrål, klockan var 5.30 (då somnade hon 23) och hon ligger där och tjattrar med sig själv. Hur glad som helst. Vrålet var alltså ett glädjevrål. Men tillräckligt högt för att väcka hela huset.

Hon var glad i ungefär tre sekunder till tills hon insåg att jag var vaken och då är det mat som gäller.. Och fort skall det gå.. :crazy:
 
Sv: Ja jösses!

Vad gulligt :). Miranda (10 v.) har inte börjat skratta ännu, men gurglar babyspråk lite smått. Hon sover som en vuxen människa, dvs är vaken hela dagen och somnar vid 22 för att sedan sova hela natten fram till 6-7. Hur mycket sover era bebisar, och hur får man dem att sova en stund på dagen??
 
Sv: Ja jösses!

Jag blev misshandlad av min bebis i natt, dessutom så låg han och åt i 1 timme! Jag är så otroligt himla trött idag *zzzz*

Å nu är han sådär mega mammig så inget passar mer än å ligga i min famn. Hur tungt han än sover vaknar han när jag lägger ner honom.

Jag som är vrålhungrig!!!
 
Sv: Ja jösses!

Hur mycket sover era bebisar, och hur får man dem att sova en stund på dagen??

5½ vecka.

Äter alltid kl 22, även fast jag mata honom 21,40!!
Sover till kl 3, mat igen, sover vidare till kl 6, mat. Sover vidare igen till kl 9. Då är morsan tillräkligt pigg för å gå upp å så äter vi frukost ;) Full rulle fram till kl 12-13 mat igen, sover till kl 15-16 mat, är lite vaken, somnar igen och vakar sen vid 18, mera mat och så är han vaken sen tills vi går å lägger oss. Äter lite ca var 1½ timme mellan 18-22.
 
Sv: Ja jösses!

Våran lilla somnar nästan på slaget kl 22, och vaknar oftast 3 för att äta en slurk, sedan somnar han om senast halv fyra och vaknar 6 igen. Somnar sensat halv sju och vaknar för dagen vid 8draget, då vill han upp och vara lite aktiv. Äter igen vid halv tio nånstans, somnar en liten stund. Senaste påhittet är dock att vakna redan kl 2, men hålla resten av tiderna.


Han sover ganska lite över dagen, mest bara korta kvartar här och där. Äter sista målet inför natten mellan 20-21.
 
Sv: Ja jösses!

Hur mycket sover era bebisar, och hur får man dem att sova en stund på dagen??

När Saga har sina vaken dagar är hon otroligt mammig, då är det inte mycket som fungerar för att få henne att sova.. Men då lägger jag mig bredvid henne så hon får ha huvudet under min arm (i armhålan, stackarn där luktar det inte gott alla dagar när man aldrig får tid att duscha). Sen somnar jag helt sonika med henne för att vakna en stund senare och smyyyyyyger ut.. Då får jag kanske 30 minuter för mig själv innan hon inser att hon är ensam igen... :angel:

Men för det mesta sover hon hela dagarna.. Jag har tur.

Vaknar 08-10, äter och somnar om.
vaknar vid 12-13 igen och äter, får en nakenstund på filten, skrattar och är lycklig. Är vaken en timme kanske. Somnar sedan vid matningen.
Sover till 3-4 timmar, vaknar och vill ha mat. Somnar om..
Vaknar igen efter 3-4 timmar och får mat, är då vaken och får ligga naken och vi sjunger och har oss tillsammans med pappa.

Sen sover hon från 22-23 och vaknar först mellan 5 och 6 och vill ha mat.. Hon blir fem veckor imorgon.

Vi har precis börjat med rutiner så hon får mat var tredje timme, nu ammar jag inget alls utan hon får ersättning för hela slanten, men har också haft lite problem med magen, vi tror det är för att hon får för mycket mat. Innan åt hon inte upp allt men nu äter hon allt vid varje mål och har inte haft ont i magen heller :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp