Ja då var de dags för mig och börja

cowgirl81

Trådstartare
Med westernridningen, har ju fått min lille prins nu och längtar till hästryggen. Så ska boka tid för lektion nr 1. Vad ska ja tänka på vad ska ja ha på mig, kan ja ha mina ridbyxor och chaps, kommer dock rida med hjälm. :) Jag längtar verkligen tills jag får komma igång, kommer dock vara nervös inte suttit på hästryggen på 8 månader, och sist jag red var de i skritt. Hatar och vara nervös.

Sv: Ja då var de dags för mig och börja

Ha på dig kläder som går att rida i ;) Givetvis kan du ha ridbyxor!! Vad du annars ska tänka på, är att det inte finns någon anledning att vara nervös. Du rider lektion för att lära dig, inte för att visa tränaren hur duktig du är! Slappna av, och FRÅGA alltid om du inte förstår eller undrar något! Man kan aldrig få reda på saker om man inte frågar!

Ha så kul och lycka till!

Jo hon jag ska rida för är väldigt lätt att prata med så jag kommer inte ha några problem att fråga som jag brukar ha när jag rider på ridskola. Ska bli så kul och börja rida igen på allvar. Inte bara lulla runt i skogen på en stor fet ardenner som knappt orkar gå i skritt. De att jag är nervös är för att jag kommer rida stora hästar och jag är lite rädd för större hästar, upp till 150 i manken funkar. Men sen blir jag nervös och då spänner jag mig, Men jag hoppas westernridning kan hjälpa mig lite i det där också. Så jag slipper vara nervös och spänd varje gång jag ska rida själv sen.

Att rida med hjälm tycker jag är klokt av dig. Det har inget med ridstilen att göra om man har hjälm eller ej. Finns väldigt många ryttare inom alla kategorier som rider utan, tyvärr.

Lycka till nu!

Rida i det du tycker är skönt - ridbyxor, jeans, mjukisbyxor. Det är upp till dig. Hjälm tycker jag man ska ha, jag är rädd om mitt huvud i alla fall. Så jag håller fullt med alazzi där. Berätta för din tränare att du känner dig osäker att rida större hästar, så kanske du kan få rida någon av mindre modell.
:)
Instämmer med dom andra ha det kul och lycka till!

tyvärr har hon ingen häst under 160 i manken, men hon har ju två st som är lugna och trygga så ja kan ju övervinna min rädsla, har ridit allt för många hispiga travare och halvblod som hoppar till för allt. så man vill ju ha lugna trygga hästar att rida,

Grattis till prinsen!

Klart att du ska ha hjälm på dig!

Det jag blev lite fundersam över, det är om det eventuellt är för tidigt för dig att börja rida??

Min ridande kompis blev avrådd av barnmorskan att börja rida för tidigt efter förlossningen. För om hon ramlade av så var det inte bra för att bäckenet inte var stabiliserat ännu. Hm, jag kan inte minnas hur lång tid efteråt det var?

Kanske värt att kolla upp, eller vad tror du?

Var dig själv, fråga och som alla andra sagt, ha på dig det du trivs med att rida i.

Finns det bilder någonstans på din häst?

Lycka till

*kl*

Skulle avrådda att rida med ridbyxor dock, det är westernsadel du rider i va ? Iaf om du har helskodda, tycker man blir för fast i sadlen med ridbyxor :p Så ett par sköna jeans eller mjukisar.

Fast, det är ju en smaksak, hur fast man vill sitta i sadeln.
Ett par oskodda ridbyxor sätter ju inte fast en mer i sadeln än ett par jeans...
Jag köpte ett par "islandsridbyxor" från hööks, knäskodda med tyg och de är hur sköna som helst att rida i.
Mjukisbyxor går ju inte alls att rida i, de halkar ju bara omkring och så får man skav av sömmarna.. :angel:

TS!
Rid i precis vad du vill bara du känner dig bekväm!

vet ej hur de är när man blivit snittad, hur länge man måste vänta.
jo har ju tygskodda ridbyxor som är sköna.

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 454
Senast: Viva
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 317
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 512
Senast: MimmiNO
·
Skola & Jobb Vad är er största besvikelse i en facklig fråga? Jag känner mig nu som jag fått en sista käftsmäll av min föregående arbetsgivare MTR...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 476
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar