J.R.Broline

Sv: J.R.Broline

Har träffat några stycken under åren..
En var den knäppaste häst jag nånsin träffat!
Snygg att se på, men totalt urblåst och det var många som flög ur vagnen!
Den andra var het som få och gick inte att få stopp på nästan...
En tredje var en märr som bara gick sönder, tyvärr med kapacitet.. men hon var också snurrig..
Skulle faktiskt aldrig få för mig att ta en e. J.R Broline :crazy:

Jag har ett mycket trevligt sto efter honom född -95 med Pershing som morfar. En riktig arbetsmyra som vill träna och lär sig allt nytt snabbt, vi tränar dressyr och även lite hoppning . Kan tänka mig att hon var hetsig under sin tävlingskarriär, kan se tendenser ibland när hon vill för mycket men inte riktigt förstår vad jag vill. Hon är alltid älskvärd, har visserligen bestämda åsikter men är aldrig dum, ett stamp med höger fram så vet jag att ngt är fel, hon är en "väder tant" kommer jag med täcket på morgon och hon stampar till vet jag att det kommer att bli bra väder, först trodde jag att det bara var dumheter men nu vet jag bättre för det stämmer de flesta gånger hon bestämt själv, kryper hon i täcket utan stamp är det bara att sätta på sig mössan. Hon fungerar utmärkt med andra hästar, det enda problemet jag har är att hon har lite svårt att hålla hullet.

Vilken rolig väderhäst!

De goda sidorna har hon fått från Pershing, ska du se. ;) En riktigt gentleman som jag hade nöjet att pyssla med när jag jobbade på Brättefors för hundra år sedan och han fortfarande var bland oss. RIP Pershing.

Vilken rolig väderhäst!

De goda sidorna har hon fått från Pershing, ska du se. ;) En riktigt gentleman som jag hade nöjet att pyssla med när jag jobbade på Brättefors för hundra år sedan och han fortfarande var bland oss. RIP Pershing.

Det tror jag med, har en valack f.1991 ue.Pershing som är det absolut trevligaste och klokaste jag varit med om :love:

Tror också att det snälla kan tänkas komma från Pershing. De hästar jag jobbat med eller bara träffat på har varit nästan dumsnälla....

Jag tycker att Jr har lämnat många bra avkommor,jag har en av dom själv,ett sto som jag fött upp,väldigt vass och var jämt bråkig i volten..hälften av sina starter hoppade hon bort i starten,å andra hälften vann hon,eller blev 2a.Otroligt kapabel dam,den bästa jag tränat,dock speciell,het som en spis,men gjorde aldrig något otyg i vagnen.Väldigt stor personlighet!!! Jag litade alltid på henne i alla väder,det gör jag än idag!! nu är hon min fina fölmärr och humöret har visst gått i arv..hihi!! :bump:

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
376
Senast: Nepenthe
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
696
Senast: Amk
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 396
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar