J.R.Broline

Sv: J.R.Broline

Jag har bara erfarenhet av 1. Det är det mest konstiga häst jag stött på. Opersonlig och går absolut inte att komma underfund med.
Han är snygg och rätt kapabel.
En här på buke berättade om JR och jag tror vår häst ärvt mycket av pappan.
gulan

Bekantingen hade ett sto som han själv fött upp e. JR. Det var en av de elakaste hästar jag mött i hela livet..... Mamman är själv god som guld, hennes andra 3 avkommor likaså....

Bekantingen hade ett sto som han själv fött upp e. JR. Det var en av de elakaste hästar jag mött i hela livet..... Mamman är själv god som guld, hennes andra 3 avkommor likaså....

Förvånar mig inte.

Det var jag som skrev tidigare om J.R. själv. Han är/var (vet inte om han lever ännu) folkilsk. Jag släpper inte en avkomma efter den hingsten över tröskeln hemma.

Jag har en som har J.R. som morfar. Hon är snäll, men rätt opersonlig. Inga problem att hantera henne i alla fall.

Nåja nu är han där han hör hemma.......i Norge:).

Vår är inte elak, men osäker på nått sätt. Du berättade att JR var det falskaste du mött och jag har alltid hävdat att vår är så himmla osäker, men efter att ha hört dig så börjar jag undra om inte vår ochså är falsk.
Vi trodde att han skulle bli bättre i humöret efter kastrationen, men han är lika.
Jaja den här hästen glömmer jag aldrig.
gulan

Oj så olika det kan vara... Jag har ingen jätteerfarenhet av honom men de hästar jag har stött på har varit hästar som fallit mig i smaken. Snygga hästar med flack gång och mycket kapacitet. Oftast lite bråttom överallt... Och oftast lite humör och temperament

Inga jättar, max medelhöjd och kanske sådana som det "rör sig lite mycket i huvudet på". Min absoluta favorithäst genom min "hästskötarkarriär" är faktiskt efter honom, Tobina Pazzione, en häst som var/är? ganska lat i loppen (kuskarna fick ofta rycka tussarna redan efter ett halvvarv, och de får de fortfarande göra ibland har jag sett) men som t.ex hade bråttom ut ur stallet, i början var lite osäker i volten för att hon hade bråttom ut där (och de verkar många avkommor efter honom ha nu när jag tänker efter).

Jag gillar J.R, han har ju lämnat några riktigt fina hästar och att det är lite humör och temperament i dem ser jag själv bara som en fördel.

Vi har en jättefin märr efter J.R Broline. Hon var jätteduktig som starthäst och sprang in bra med pengar. Vi har betäckt henne i år och har redan fått köpare på fölungen, riktigt bra betalt får vi dessutom :) Det här stoet är i alla fall en otroligt klok märr och det har hon alltid varit.

jag menar såklart att vi betäckte henne i fjol :p jag är fortfarande lever fortfarande under 2007

Haha! Fin svenska jag har. Får skylla på att jag är trött

Ja olika verkar det vara. Har bara hanterat en avkomma och det är min egna, sen har jag sett en del på banorna men vet inte hur dom är att hantera. Min märr är som sagt stor och rejäl, nästan 168 cm och har litet eget humör men hon är snäll, lite märrig kan man nog kalla henne. Hon har sin privata zon bak i ljumsken, inte pillra där, men älskar att bli kraffsat på juvrerna.

Som du beskriver har hon lite bråttom, mycket som händer i skallen på henne, vill helst skynda på. Har dock inte varit i närheten av travbanan sedan hon var 5, nu är hon 12. Har jobbat över ett år med att få henne att lugna ner sig vilket vi har lyckats med nu :p

stor flicka
15317261.jpg

KL

Vi har haft i många år en stycket Cassandra.
Liten och ettrig och väldigt snabb med tänder/fötter.
Hennes 3 föl var hur snälla som helst.

sandra1.jpg

AM

Har träffat en och den verkade jävligt knepig i humöret. i alla fall mot andra hästar - elak.

Träffat en. Svår häst. Nervös o het som en jetmotor. Fick hålla stenhårt till o med i skritt.
Verkade inte ha något psyke.
Blev något bättre när han fick börja gå på lösdrift.
Död nu enligt stc.

Han har ju tydligen gett både gett trevligt och lite mer vasst. Någon som tänkt på vad stona har för linjer bakåt ? Min bekantings sto är e. Tangens Ue. Spike Hanover. Avkomman är som tidigare sagt riktigt otrevlig.... Fler exempel att jämföra med... ??

Jag har bara träffat två, de ena var en väldigt snäll och trevlig liten valack. Han hade dock haft borrelia och fick väl aldrig egentligen visa vad han gick för även om han sprang in rätt mycket pengar.

Den andre är en mer stressad typ men inte dum på något sätt. Har också tjänat fina pengar.

Har skött om en hingst efter honom och det är nog en av dom mysigaste hästarna jag träffat.
Han är coollugn och har en jättefin personlighet, han är verkligen inte som vissa andra hingstar :)

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
376
Senast: Nepenthe
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
696
Senast: Amk
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 396
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar