J.B. sätter Sverige på kartan!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ecssory
  • Startdatum Startdatum
E

ecssory

"Briar är utnämnd till årets bästa dressyrhingst

Jan Brinks fantastiske häst Björsells Briar har utnämnts till världens bäste dressyrhingst 2004. Detta eftersom han är den hingst som placerat sig bäst i den internationella dressyrcirkusen.

Det är WBFSH (World Breeding Federation for Sport Horses) som korar årets bästa dressyrhästar. Årets bästa dressyrhäst oavsett kön är Anky Van Grunsvens Gestion Salinero. På andra plats kommer Debbie MacDonalds Brentina och trea är Briar".

Källa: www.eurodressage.com

Sv: J.B. sätter Sverige på kartan!

Kul är även att det i dressyreliten börjat dyka upp ston i toppen. Länge har jag hört att ston inte har fysiken för svår dressyr dvs att de är "felskapta" pga bäcken och de delar som kan inhysa föl, vilket ska försvåra samling och tramp.

Det känns mer rimligt att anledningen till att ston inte funnits i eliten är att de är lite "svårare" i temperamentet och blir bortvalda när duktiga ryttare letar ny påläggskalv.

ecssory skrev:
Det känns mer rimligt att anledningen till att ston inte funnits i eliten är att de är lite "svårare" i temperamentet och blir bortvalda när duktiga ryttare letar ny påläggskalv.

lite rimligare anledning tror jag med ...

Könsdiskriminering. Skönt att det finns de som vågar bevisa motsatsen!

Jättekul att Briar rankas så högt!

Håller med att det är könsdiskriminering. Men kanon kul att Briar hamnade så högt. Jätte Grattis Brink och Briar

Ja det var väl därför jag inte fick någon fölis...*mutter*

Tror jag inte. Försök du igen, fast denna gång skulle nog jag satsa på den andra damen till honom. Om det är så du har dom kvar då alltså.

Ja jag har faktiskt funderat på Briar till henne ;-)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka