Izor mötte en Afghan (Bildbomb!)

sussisus

Trådstartare
Som han gillar väldigt mycket!:)
IMG_7464.jpg

Sv: Izor mötte en Afghan (Bildbomb!)

ÅÅÅh, Arganer är så balla!! Totalt omedvetna om omvärlden :rofl:

Lite av knapplån

Jag tror de är jämngamla (Izor fyller 3 år i april), och så fort de fick syn på varandra så var det ömsesidig glädje redan från första mötet. Så nu, när vovvarna ser varandra på långt håll, är det bara att gå dit, för det ska lekas - typ i en minut, sedan är det bra.

Av någon oavsiktlig anledning så har Izor nästan bara tjejer att leka med.
Det finns tre hanar han kan umgås med utan morr, annars är det bara tjejer.
Han är en tjejtjusare alltså.;)

Afghantjejen ser ut lite som Fragglarna.:D Men det är bara gulligt.
Skulle dock inte vilja ha en så stor hund med så mycket päls just nu i alla fall i detta skitiga väder.:crazy:
Det räcker bra med en 8-kilos Dvärgschnauzer.:D

Afghantjejen ser ut lite som Fragglarna.:D Men det är bara gulligt.

Det tänkte jag också på! Speciellt huvudbilden var väldigt "Fragglig"!
:rofl:
Vad lustigt klippt hon var på ryggen. Ska det vara så?

De fäller ur på ryggen med jämna mellanrum.

Däremot ser den nästan klippt ut i ansiktet?

Ska afghanerna var så där spetsiga på nosen? Har för mig att våran hade lite mera stop, och var inte fullt så spetsig.

Underbara varelser:love:

de verkar gilla varann ja ;)

va vacker hon var :love:

De gör det, ja - och det syns på långt håll. Plus att de ser varandra på långt håll.:)

Afghaner är inte riktigt min sorts hund, men hon verkar snäll men lite stark.

Det tänkte jag också på! Speciellt huvudbilden var väldigt "Fragglig"!
:rofl:
Vad lustigt klippt hon var på ryggen. Ska det vara så?

Lyssnade inte så mycket (var upptagen med fotograferingen), men matte sa något om att det ska vara så, att de klipps eller rycks på ryggen. Vet ej om det stämmer, det här är första och enda Afghanen som vi har träffat.

De fäller ur på ryggen med jämna mellanrum.

Däremot ser den nästan klippt ut i ansiktet?

Ska afghanerna var så där spetsiga på nosen? Har för mig att våran hade lite mera stop, och var inte fullt så spetsig.

Underbara varelser:love:

Vet inte hur det ligger till med spetsigheten eller om hon är klippt i ansiktet. Bryr mig inte så mycket heller, hon är söt som hon är.

Verkar inte vara en speciellt gammal afghan. Unga afghaner har ofta små hårtussar på kinderna - som många klipper bort. Dessa tussar ramlar av senare ändå. ;)

En afghan ska inte ha något markerat stop, men lite spetsig nos hade hon nog.
Är visserligen inte afghanexpert, men koll på vinthundar över lag har jag nog skaffat mig nu.

Afghaner ska vara naturligt korthåriga på ryggen - men många har avlat så mycket på päls att de "tvingas" klippa på ryggen och svansen tyvärr. (Detta fick jag precis veta av en kvinna som fött upp saluki i ca 22 år och kan vinthundar. Hon sitter i samma rum som mig :D)

Senast ändrad:

Är som sagt inte helt 100, men jag tror hon är jämngammal med Izor, dvs ca 3 år (hon kan vara något yngre också).

Intressant att få veta att de ska vara naturligt korthåriga på ryggen, jag har ju trott att det var något fel på henne.
Känner inte husse och matte mer än att vi pratar väldigt vardagligt typ "hej" och "vilket bra väder" - ja, du vet, så det var först idag vi pratade mer än så.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 187
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka