It's a girl!

Nikkis

Trådstartare
Jag ska äntligen bli med hund - igen! :bump:
Efter min älskade schäferhanes Nero's bortgång där han sommaren 2012 fick somna in endast 5 år gammal pga analfistlar gjorde mig för första gången hundlös under hela mitt liv. :(

Jag skulle ljuga om jag sa att hans död inte tagit extremt hårt på mig, faktum är att jag ville lägga av med allt vad hund hette och jag kan än idag inte acceptera hans död. Den hunden var min själsfrände. <3

Men en låååång historia kort, sensommaren/hösten 2013 så kom viljan och längtan tillbaka efter en hund, då sattes verksamheten igång.
Efter många funderingar om vad jag egentligen ville med mitt hundägande igen, träna för tävling eller motsatsen? Ena dagen ville jag det förstnämnda för att andra dagen vilja någonting annat och så höll det på ett tag.

Efter att ha kommit underfund med vad jag egentligen ville så började ras efter ras gås igenom, lite besök hos uppfödare gjordes och bort sållningen var ett faktum även om vi, jag och min sambo, hade ett gott öga för en viss ras som vi fastnat lite extra för.
Det slutade med att det fick bli en sådan, nämligen en Miniatyr bullterrier! :love:

Om två veckor så flyttar lilla Vega hem till oss. Vi besökte valparna 45 mil bort och som vi följt sedan födseln och haft en tät kontakt med uppfödaren, för drygt två veckor sedan. Vi bestämde då oss för tösatjejen som blir vår nya familjemedlem som jag nu längtar så OTROLIGT mycket efter att jag (husse också givetvis) på riktigt snart går upp i atomer!
Fråga mig inte hur jag ska stå ut, för nu känns livet plötsligt som en enda väntan. Har såklart redan börjat hamstra inför hennes ankomst, någonting måste jag trots allt underhålla mig med. :D

Vega ca 4,5 veckor på bilderna.
Hon är utan tvekan helt fantastiskt vacker och så ätbar! ;) :love:


Jäkla mupp


Väldigt farlig också ;)


Men mig skrämmer hon inte för pusskalas ska det bli för resten av hennes liv. <3 :love:
 
Senast ändrad:
Sv: It's a girl!

Vilken sötnos! Lycka till med er nya familjemedlem. Antar att tiden kvar till hämtning känns lång.
 
Sv: It's a girl!

Tack så mycket, ooh jaa. Det känns som en evighet även om dessa två veckor som gått såhär i efterhand känns att de flutit på rätt snabbt.

Men som jag sa till en vän tidigare ikväll, den här helgen är tekniskt sett nästan över så då är det inte liiiiiika lång tid kvar, hehe. ;)
 
Senast ändrad:
Sv: It's a girl!

Åh grattis! Vilken goding! Är kanske något partisk men med en bullterrier kommer ni iallafall inte få en tråkig stund ;) Nu längtar jag till vi får hem en liten bulle också :love:
 
Sv: It's a girl!

Grattis till ett underbart rasval!!! :) Så roligt med fler minibullar, bullar här på buke. Jag känner mig rätt ensam!! :P

Vart kommer godingen ifrån?? :)
 
Sv: It's a girl!

Men gud så söt! :love:

Kl

Va roligt med valp och söt som socker såklart!:love:

Nämen! Fy vad söt :love: Bullar är så härliga hundar och.. speciella ;)

Underbart söt! Grattis!! Förstår om väntan är smått olidlig :D

Svarar er alla, hon (och hennes syskon) är helt GUDOMLIGA! :love:
Uppfödaren uppdaterade mig här för ett tag sen med bilder från hennes första utevistelse, sikken bedårande tjock liten korv hon är.
Lovar att bomba när hon äntligen kommer hem. ;)

Jag har tidigare bara samägt(med min mor) en Fransk Bulldogg, men hon var en väldigt speciell bullhund och det var mycket av de egenskaperna vi verkligen älskade hos henne och sökte i den nya hunden. Så därav var valet rätt glasklart, jag ser fram emot att få ett litet klappmongo (utan att ngn nu behöver ta illa vid sig av uttrycket - det är sagt med kärlek) faktiskt. ;)
 
Sv: It's a girl!

Åh grattis! Vilken goding! Är kanske något partisk men med en bullterrier kommer ni iallafall inte få en tråkig stund ;) Nu längtar jag till vi får hem en liten bulle också :love:

En tråkig stund är just det jag inte vill ha, efter att ha varit utan hund i över 1,5 år så har mycket av denna tid bestått av ren tristess. Så lilla Vega kommer ha mycket att kompensera upp för nu, hehe. :D

Ska ni också få skaffa en? När då? :)
 
Sv: It's a girl!

Grattis till ett underbart rasval!!! :) Så roligt med fler minibullar, bullar här på buke. Jag känner mig rätt ensam!! :P

Vart kommer godingen ifrån?? :)

Ja men juste, du har ju också en mini. Jag har varit rätt oaktiv här inne sen min hane dog, men jag är inne och läser varje dag. För visst var det du som fick ta bort den vita du har på din avatar och nu har en vuxen omplacering?

Bullterriern överlag känns som en rätt sällsynt ras, så det är ju kul att få vara lite unik också. ;)

Men tack så jätte mycket, tänker liksom på henne och hur vårt liv ska bli hela tiden, hehe.

Nu minns jag inte om man får skriva ut kennlar här, men jag slänger iväg ett PM till dig. :)
 
Sv: It's a girl!

Kl

Åh, de är ju för charmiga.
Min svägerska har en miniatyr, gudomligt charmig å min boxers bästa vän.
 
Sv: It's a girl!

Ja men juste, du har ju också en mini. Jag har varit rätt oaktiv här inne sen min hane dog, men jag är inne och läser varje dag. För visst var det du som fick ta bort den vita du har på din avatar och nu har en vuxen omplacering?

Bullterriern överlag känns som en rätt sällsynt ras, så det är ju kul att få vara lite unik också. ;)

Men tack så jätte mycket, tänker liksom på henne och hur vårt liv ska bli hela tiden, hehe.

Nu minns jag inte om man får skriva ut kennlar här, men jag slänger iväg ett PM till dig. :)

Ja, precis! Jag hade ju en standard innan men som jag fick ta bort i somras på grund av sjukdom. Så kände jag att jag ville ha en lite aktivare hund men som ändå inte är allt för krävande och jag älskar ju Bullen på alla vis, så det blev en mini!! :) Jag har en tös på 4 år på foder!!! Har aldrig träffat en mer underbart och lättsam hund!!

Hon är verkligen helt underbart!! Hon gör inte många ryck inne, men ute är det fullt ös och tvekar aldrig för en promenad eller 2. Väldigt lätt att ha lös och kommer fint på inkallning. :)

Tror inte du kommer ångra ditt val av hund en enda sekund!! Dom är bara helt underbara!! Och som sagt, men får ett par blickar när man är ute och går. Men man får ju lära sig att man både kan få dumma som snälla kommentarer angående deras utseende :p

1450098_10151709093596927_523351189_n.jpg
 
Sv: It's a girl!

Russin på sista bilden :love:
Jaaa, värsta bekymmersrynkorna! Jag typ älskar henne redan. :love:

Kl

Åh, de är ju för charmiga.
Min svägerska har en miniatyr, gudomligt charmig å min boxers bästa vän.

Jag var ute efter "Gilla" knappen men kom sen på att det här inte är FB, haha.
Dom är verkligen otroligt charmiga och sådär äckligt fulsöta att de rent av blir snygga! :D
Jättehärlig bild på dom två, får mig att tänka på min hane som var bff med frallan - dom två var totalt oskiljaktiga. <3
 
Sv: It's a girl!

Jaha han var en standard, hade för mig att han var en mini mendå är det bara jag som snurrat till det.
Tråkigt att han blev sjuk, lite av nackdelen med rasen men å andra sidan har man aldrig några garantier i övrigt. Se hur det gick för min Schäferhane liksom, allergi och slutligen analfistlar. :(

Folk får gärna ha sina åsikter om min hund, inte hos dom hon ska leva hos utan hos oss, dom kan lika väl ha fula barn eller själva vara buttugly. ;)

Jag ser verkligen fram emot att ha en käck hund. Givetvis har jag också nu, såhär i efterhand fått en "jag antar utmaningen" och kommer helt klart starta henne i lydnad, fatta var fränt med en elit minibulle! :bump:

Ja, precis! Jag hade ju en standard innan men som jag fick ta bort i somras på grund av sjukdom. Så kände jag att jag ville ha en lite aktivare hund men som ändå inte är allt för krävande och jag älskar ju Bullen på alla vis, så det blev en mini!! :) Jag har en tös på 4 år på foder!!! Har aldrig träffat en mer underbart och lättsam hund!!

Hon är verkligen helt underbart!! Hon gör inte många ryck inne, men ute är det fullt ös och tvekar aldrig för en promenad eller 2. Väldigt lätt att ha lös och kommer fint på inkallning. :)

Tror inte du kommer ångra ditt val av hund en enda sekund!! Dom är bara helt underbara!! Och som sagt, men får ett par blickar när man är ute och går. Men man får ju lära sig att man både kan få dumma som snälla kommentarer angående deras utseende :p

1450098_10151709093596927_523351189_n.jpg
 
Sv: It's a girl!

Jaha han var en standard, hade för mig att han var en mini mendå är det bara jag som snurrat till det.
Tråkigt att han blev sjuk, lite av nackdelen med rasen men å andra sidan har man aldrig några garantier i övrigt. Se hur det gick för min Schäferhane liksom, allergi och slutligen analfistlar. :(

Folk får gärna ha sina åsikter om min hund, inte hos dom hon ska leva hos utan hos oss, dom kan lika väl ha fula barn eller själva vara buttugly. ;)

Jag ser verkligen fram emot att ha en käck hund. Givetvis har jag också nu, såhär i efterhand fått en "jag antar utmaningen" och kommer helt klart starta henne i lydnad, fatta var fränt med en elit minibulle! :bump:

Jag tar inte heller åt mig av vad folk säger för enligt mig finns det ingen vackrare hund!! :love: Men vissa kan vara riktigt elaka!

Men om du vill ha en bulle med lite will to pleas så har du valt rätt bland storlekarna i alla fall!! Min standard var fruktansvärt trög och var inte intresserad av att lära sig något. Och vela helst ligga på sofflocket och helst inga promenader (och rätt så vanligt överlag)... Medans lill bullan nu älskar fart och fläkt och jag tror hon skulle passa bra på agilliti banan! :) Vet i alla fall en som tävlar ganska högt i freestyle med sin mini, så nog går dom att lära allt!! :)

Och du kommer aldrig känna dig ensam då de helst ska ligga som en halsduk över nacken då du tittar på tv, ska du sova så kan de bli problem att andas med en bulle över ansiktet :p Dom är extremt kärleksfulla och älskar närkontakt!! :)
 
Sv: It's a girl!

Lilla sötpluttan! :love: Ser fram emot att eventuellt få träffa henne sen jag med, när tiden är mogen. Mina två dårar vill väldigt gärna ha en lekkompis, som dessutom är likasinnad!
 
Sv: It's a girl!

Jag tar inte heller åt mig av vad folk säger för enligt mig finns det ingen vackrare hund!! :love: Men vissa kan vara riktigt elaka!

Men om du vill ha en bulle med lite will to pleas så har du valt rätt bland storlekarna i alla fall!! Min standard var fruktansvärt trög och var inte intresserad av att lära sig något. Och vela helst ligga på sofflocket och helst inga promenader (och rätt så vanligt överlag)... Medans lill bullan nu älskar fart och fläkt och jag tror hon skulle passa bra på agilliti banan! :) Vet i alla fall en som tävlar ganska högt i freestyle med sin mini, så nog går dom att lära allt!! :)

Och du kommer aldrig känna dig ensam då de helst ska ligga som en halsduk över nacken då du tittar på tv, ska du sova så kan de bli problem att andas med en bulle över ansiktet :p Dom är extremt kärleksfulla och älskar närkontakt!! :)

Jag tror ingen skulle direkt våga säga ngt elakt direkt till mig om min hund faktiskt, jag kan nog vara rätt så skräckinjagande med min pondus att de flesta känner av vibbarna att mig bråkar man inte direkt med. :angel:
Sen vad folk väljer att säga bakom min rygg rör mig faktiskt inte, jag ids inte med sånt.

Ja det tror jag med faktiskt, att valet blev rätt. Även om jag inte gick in i det här med att ha en tävlingshund, för då hade jag skaffat mig en brukshund om det var mina ambitioner. Men här finns det inte riktigt samma prestige och ju mer jag tänkt på det i efterhand desto roligare vore det att just försöka starta henne i lydnaden och se vart det bär av. Men i första hand är jag ute efter en go och glad kompis som bara följer en i livet. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 389
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 887
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Min tik har haft dålig andedräkt i 3 år (hon är 5,5 år). Jag har skött hennes tänder med tandstensskrapning, plaque-off, borstning och...
Svar
14
· Visningar
7 526
Senast: Annika_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp