Italiensk vinthund

Sv: Italiensk vinthund

Italienska vinthundar är jättetrevliga hundar. :) Jag har kontakt med två uppfödare om du är intresserad.

Rasklubbens hemsida kan du ju också gå in och kika på om du vill
http://www.sriv.se/news.php

Italienarna är bra sällskapshundar. Som gillar att vara med sin ägare helst hela tiden. :)

Det är underbara och totalt galna små gynnare. Jag brukar beskriva dem som känguruapor med vingar. De är väldigt tillgivna och kärleksfulla.

Jag har en tik som jag hittills har delat nästan 14 underbara år med. Som millan skriver så vill de gärna vara med hela tiden. De blir lite slokiga om de inte är den givna medelpunkten hela tiden. Sova i sängen är ett måste.

Om du går in på min profil så ser du en bild på min gråhåriga lilla dam.

Här är bilder på min Italienare: http://www.cig.canon-europe.com/a?i=CLkcwdETLC

Jag kikade länge efter whippet men blev "övertalad" av en annan Italienarägare här *blink*

Min tjej är helt underbar. Hon är verkligen mycket hund men inte enbart, hon är också katt, fågel, råtta och kramdjur. Vi har bara levt ihop i ett halvår.

Hon är också en levande kontaktannons. Det går inte en promenad utan att man blir stannad av folk som undrar vilken ras det är osv. Hon är otroligt lättskött, fäller inte en massa hår, drar inte in en massa skräp, skäller inte heller.

:love:

Grannen har två stycken och de är verkligen helt underbara! En superrolig ras som man gillar utseendet.

Jag har också samma planer som du. När jag är gammal och skruttig. Så ska jag sitta där med ett helt gäng Italienare i knät. :)

Skulle självklart vilja ha ett helt knippe redan nu. Italienarna är underbara. Men jag tror inte att jag skulle våga ha dom med mina greyhounds. Känner ett par som har båda raserna och dom vågar inte ha dom lösa ute tillsammans och det förstår man ju. Men tänk om dom börjar busa inne....

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Blev påmind om detta när jag läste den andra tråden om små hundar, där English Toy Terrier togs upp. Har också funderat på att...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: geting
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka