skogstomten

Trådstartare
Är det någon som testat på det?
Såg så kul ut, blev jätte sugen på att testa. :)
Varit nyfiken på det förr men nu kunde jag inte löåta bli att göra en tråd om det efter att ha tittat på lite bilder i Ekipage (Vagnhistoriska Sällskapets medlemstidning)

Sv: Istrav?

MercedesBenz skrev:
Förmodligen kul...Skulle vilja prova :D
Ja jag tror ju det jag med. :D
Helst skulle jag velat köra med min valack, för han har en himla snabb trav, kan sträcka ut bra, men han går ju inte att köra :crazy:

Ok 2 av mina är inkörda.... Men jag hade nog tagit isisen o töltat :D

MercedesBenz skrev:
Ok 2 av mina är inkörda.... Men jag hade nog tagit isisen o töltat :D
hehe tror du inte att man måste hålla sig till trav då? på en istrav tävling? ;)
Jo vi har fler inkörda vi med, men just denna herren var med om en olycka under inkörninge hos uppfödaren i hans ungdom.
Fast han går att tömköra och tolka efter numer, alltid något :rofl:

Wow, tolka på istrav:bump: :bump: :bump:
Ursäkta, associerade bara snabbt!

Jag fick ekipage igår, det såg härligt ut med istravet! Efter att ha åkt på kälken när jag körde tomme vid dagens skogskörning, beundrar jag dom som tävlade med timmerkälke!!!:bow:

Skulle vara kul att åka och titta på istrav, särskilt när det är glada amatörer, och "riktiga" hästar :angel:

Fick tips om en hemsida, hmmm, jo, det är en av länkarna från FNH Sörmlands sida, om du hittar den. Öllsta gård, heter den, har kollat nu!

Lotta

Min ena varmblodsfröken är snabb i traven med ryttare :D

Fia-Lina skrev:
Wow, tolka på istrav:bump: :bump: :bump:
Ursäkta, associerade bara snabbt!

Jag fick ekipage igår, det såg härligt ut med istravet! Efter att ha åkt på kälken när jag körde tomme vid dagens skogskörning, beundrar jag dom som tävlade med timmerkälke!!!:bow:

Skulle vara kul att åka och titta på istrav, särskilt när det är glada amatörer, och "riktiga" hästar :angel:

Fick tips om en hemsida, hmmm, jo, det är en av länkarna från FNH Sörmlands sida, om du hittar den. Öllsta gård, heter den, har kollat nu!

Lotta

Jag såg någon bild i en travalmanacka vi har hängande på väggen, där finns det en bild (februari -05 i St. Moritz) på en travtävling efter riktiga travare där dom tolkar efter dom, ser SÅ underbart härligt ut.

Ja helt lätt kan det inte ha varit att kört istrav med stötting (åh nu blev jag sugen på att köra i skogen med :crazy: ) fast det såg väl ut att vara stumma (fram?)stöttingar? borde ju inte bli fullt så sladdrigt? Sen ser det ju ut att vara en extra planka på bilden med fjordingen.

Har varit med på en precisionskörningstävling med stötting och mindre lass, kul!

Öllsta gård? du har ingen länk dit? :angel:

Välkommen hem till oss!
Enligt min hovis så skulle vi kunna ordna en runda runt gården eftersom det är blank-is överallt (utom där vi saltat då..) och köra istrav..*L*. kan nog bli en 2-3 km runt allt...*L*

Men jag håller med om att det verkar kul!

Hmmm, helst bottenfruset kan jag tänka mig.

Men man får väl testa med bilen först :D Håller det för bilen så håller det för hästen :rofl:
Skulle väl tro att en halvmeter fruset kanske räcker.

Vid istravet förra året (2005) så knakade det rejält i isen emellanåt och en del hästar blev väldigt oroliga när de hörde det ljudet.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
16 868
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 305
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar