Istället för ZiwiPeakG

super

Trådstartare
Jag har en jätte allergisk liten Chihuahuakille som inte tål något nästan. Han tål inte fågel, fisk, fläsk, nöt, anka, lamm och ris.. Har provat hydroliserat foder men då dom ofta har hög andel ris så fungerar dom inte heller.. Han fungerar jätte bra på ZiwiPeak hjort och färskfoder på vilt som jag köper hos lokala foderbutiken. Han får färskfoder morgon och kväll och på em ZiwiPeak som vi även använder som belöning. Nu till problemet, ZiwiPeak går inte att få tag på längre. Jag har försökt hitta ett likvärdigt foder men det verkar jätte svårt! Är det någon med bättre koll än jag som har någon idé?

ZiwiPeak har precis slutit avtal med ett danskt företag (BMG Petfood) som ska sköta distributionen till Sverige så från och med 15/8 kommer svenska återförsäljare kunna beställa hem ZiwiPeak från dem.

Om det nu inte är så att just din ÅF har valt att inte ta hem det mer av någon annan anledning.

ZiwiPeak har precis slutit avtal med ett danskt företag (BMG Petfood) som ska sköta distributionen till Sverige så från och med 15/8 kommer svenska återförsäljare kunna beställa hem ZiwiPeak från dem.

Om det nu inte är så att just din ÅF har valt att inte ta hem det mer av någon annan anledning.

Åh tack snälla för infon!! Då klarar vi oss förhoppningsvis!! Sambon köpte upp lagret när det fortfarande gick att få tag på så vi har lite kvar.

Åh tack snälla för infon!! Då klarar vi oss förhoppningsvis!! Sambon köpte upp lagret när det fortfarande gick att få tag på så vi har lite kvar.

Dubbelkolla med din ÅF så att de har fått informationen bara och kan lägga en beställning snabbt. Jag vet inte hur väl informationen har gått ut.

Jag har en jätte allergisk liten Chihuahuakille som inte tål något nästan. Han tål inte fågel, fisk, fläsk, nöt, anka, lamm och ris.. Har provat hydroliserat foder men då dom ofta har hög andel ris så fungerar dom inte heller.. Han fungerar jätte bra på ZiwiPeak hjort och färskfoder på vilt som jag köper hos lokala foderbutiken. Han får färskfoder morgon och kväll och på em ZiwiPeak som vi även använder som belöning. Nu till problemet, ZiwiPeak går inte att få tag på längre. Jag har försökt hitta ett likvärdigt foder men det verkar jätte svårt! Är det någon med bättre koll än jag som har någon idé?

Ett annat tips är att torka kött i svamptork till godis, kanske går det att köpa lite vilt från någon jägare?
Jag har tagit färskfoder och torkat i ugn också. Bara att trycka ut på bakpapper, köra på 120grader tills det torkat och sedan bryta i små "kex" :)

Ett annat tips är att torka kött i svamptork till godis, kanske går det att köpa lite vilt från någon jägare?
Jag har tagit färskfoder och torkat i ugn också. Bara att trycka ut på bakpapper, köra på 120grader tills det torkat och sedan bryta i små "kex" :)
Hur länge klarar sig sådant torkat kött innan det blir dåligt? Jag provade att torka renskav för några år sedan men vet inte om jag gjorde något fel för det var inte smaskens enligt vovven... :wtf::confused:

Hur länge klarar sig sådant torkat kött innan det blir dåligt? Jag provade att torka renskav för några år sedan men vet inte om jag gjorde något fel för det var inte smaskens enligt vovven... :wtf::confused:

I kyl borde det hålla en vecka typ, annars är det bara att slänga det i frysen och tina vid behov :)
Torkar du det genomtorrt borde det hålla längre än så!

Torkar du i svamptork så är det bäst att frysa in det i lagoma portioner och ta fram allt eftersom - i frysen håller det sig typ hur länge som helst :)

Säger som andra, lättast borde vara att torka eget godis. Svamptork går att köpa på tex Jula, annars går det bra i ugn också (men är lite mer bökigt). Det är dessutom lätt att göra varierande godisar genom att göra bitarna olika stora, torka dem olika länge osv. Förvaras lämpligast i frys.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten jätte allergisk Chihuahua kille på 8 år som är inläggd på klinik med inflammation i bukspottskörteln, njurarna, tarmar...
Svar
14
· Visningar
1 626
Senast: super
·
Hundhälsa Jag håller på att bli galen här. Tiken, som är allergisk mot det mesta, har ätit Arion Lax & ris i flera år utan problem. Nu har de...
2
Svar
32
· Visningar
2 364
Senast: Meibla
·
Hundhälsa Efter att ha läst en del trådar här, så börjar man ju så klart fundera på vad det är man stoppar i sin hund. Våra hundar (Tysk...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 585
Senast: fijja
·
Hundhälsa Som om det här inte redan vore en jävla skitdag, så var ju även Viktor hos veterinären idag, då han börjat klia sig igen. Hade tyckt det...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 311
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar