Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är du i Sundsvallstrakten så har jag rimadyl.. Annars så har jag inte en aning om vilka andra preparat man kan använda.
Vad har hänt?
Jag är dålig på vilka tabletter som innehåller acetylsalisylsyra förutom Magnecyl. Men oavsett så tycker jag att det känns vanskligt att ge utan att konsultera veterinär rörande dos osv. Treo innehåller ju asa, men samtidigt innehåller det ju även koffein, vilket absolut inte ska ges till hund. Samma sak gäller väl vissa Bamylprodukter, tror jag.
Ring till något nattöppet djursjukhus och fråga, t.ex. Strömsholm eller Bagarmossen.
Magnecyl, Bamyl (utan koffein) och Albyl har samma innehåll. Så Albyl går ochså bra att ge.
Det beror väll på att alvedon och preparat liknande det utsöndras från levern.
Iprem och liknade från njurarna.
Hundens organ klarar inte av dessa.
Magnesyl påverkar lillhjärnan. Har jag för mig.
Hunden saknar de enzymer som bryter ner Alvedon och Ipren. Då de inte kan brytas ner till mindre giftiga beståndsdelar blir hunden förgiftad.
varför inte ge rimadyl om hunden har problem?
För att hon inte har tillgång till rimadyl just då hon skrev tråden?
Man ger nog inte dessa preparat till barn längre. Men du kan ge vuxentabletter också. Är det liten hund kan du ju dela tabletten. Finns det inget helg- eller nattöppet apotek i närheten? Om det är skavsår kan du även testa bedövningssalva. Läs angående maximal yta, har för mig att det är en handflatas storlek till människa.