monell
Trådstartare
Har problem med mitt 9 månaders sto, när jag ska leda henne ut till hagen stannar hon precis utanför stalldörren och vill inte gå ett steg till..... jag får henne och gå några steg men sen är det samma visa igen så håller hon på en bra bit på väg till hagen. Sen helt plötsligt går hon bara och då går hon hela vägen ända in i hagen! Idag fick jag bokstavligen dra henne ut till hagen det känns inte roligt. Det spelar ingen roll om hon går själv eller har sin kompis med hon gör lika iallafall.
Är det någon som har nåt tips på hur jag ska göra för att få bot på detta så jag slipper dra henne ut??!!
Brukar peta på henne bakifrån men hon bryr sig inte! har stannat och stått stilla men hon står bara där och går inte då heller...... har knäat henne och puttat henne i sidledd men då kan jag få henne att gå ca 2 steg. Blir trött på att ha det så här varje morgon och mina armar blir oxå trötta
Är det någon som har nåt tips på hur jag ska göra för att få bot på detta så jag slipper dra henne ut??!!
Brukar peta på henne bakifrån men hon bryr sig inte! har stannat och stått stilla men hon står bara där och går inte då heller...... har knäat henne och puttat henne i sidledd men då kan jag få henne att gå ca 2 steg. Blir trött på att ha det så här varje morgon och mina armar blir oxå trötta