Isolera taket eller inte?

vippan

Trådstartare
Jaha. Nu är stallet snart klart men en liten fundering: Ska man isolera taket eller inte. Det låter mest logiskt att göra det :confused: men hur har ni gjort?
Det är alltså ingen skulle på stallet utan öppet upp i taket. Nu ska innertaket på och ventilationen in och ska man då passa på och lägga i lite isolering...?

*Funderar bara lite hit och dit* :)

Sv: Isolera taket eller inte?

Är väggarna isolerade?
Jag har samma frågeställning vad gäller mina uteboxar som ska färdigställas under sommaren. Här finns ytterväggen klar och innerväggen är reglad. Taket är ännu bara plåt.

Är det plåttak så är det väl om inte annat en ljudmässig fördel att isolera - för lyssna hur regn mot plåttak låter ...

Vi har isolerade väggar och la även isolering på innertaket. Ventilation är självdrag i kallstall, fungerar helt ok och hästarna kan värma upp luften rätt bra under en natt ändå vilket väl är en fördel när luften skall "röra sig".

Senast ändrad av en moderator:

Väggarna är isolerade.

Uppifrån ser det ut som följer: plåttak, underlagspapp, råspont. Jag tycker inte att det låter så väldigt mycket när det regnar, jag tror att pappen och råsponten dämpar ljudet en del. Nu ska det på råspont i innertaket och plast också. :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 555
Senast: Mia_R
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
799
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 582
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar