Isofixfästen

MittNyaJag

Trådstartare
Sitter och kikar på babyskydd...
De flesta tillverkarna verkar ju anta att man åker omkring i nya bilar med isofixfästen men visst går de flesta stolarna att spänna fast med vanligt bälte oxå?

Funderade dock, hur ny bil måste man ha för att det "ska" finnas isofixfästen?
Kommer ju antagligen inte ha råd att byta bil i det närmaste men tänkte ändå kolla, om någon har koll?
Finns sådana fästen i framsätet oxå eller bara bak?
Fördelen med min bil nu är ju att det inte finns någon krockkudde man behöver ta bort! Men det verkar ju väldigt praktiskt med snabbfästen till barnstolen oxå...

Nej, vet inte riktigt vad jag vill med den här tråden. Men det är ju som alltid skönt att bara skriva av sig lite. :)

Tips på bra babyskydd?

Sv: Isofixfästen

Jag vet inte riktigt om resten men det finns ju massor av bra babyskydd. Jag har Acta Graco. Och med bas !! Det är SÅN skillnad om man har bas eller inte, bara klicka i liksom. Vi sätter basen med bältet, och sen klickar man ju bara i skyddet däri.

Jag har haft 3 bäbisar och inga fästanordningar till babyskyddet.
Det har funkat alldeles utmärkt att fästa det med bältet. När man väl har fått kläm på hur man gör så tar det 2 sekunder att sätta fast - om man inte har för kort bälte så man måste fästa det på undersidan, det tar några sekunder till.

Jag trodde att man kunde sätta i isofix-fästena i efterhand i bilen - men jag har kanske fel?

Jag funderar också på babyskydd - en kompis har ett med ställning, sen kan man ta bara insatsen och sätta med bältet i annan bil, dvs man behöver inte flytta hela ställningen. Verkar praktiskt när man har två bilar.

Jag vet faktiskt inte!
Jag trodde det var nymodigheter som satt standard i nya bilar.. :angel:

Ja, det verkar smidigt att ha en bas i ena bilen och kunna sätta fast med bältet i den andra...
Antagligen kommer ju bebis åka mer i min bil än i sambons...

Jag är ganska säker på att alal bilbarnstolar går att fästa med bälte och vissa t.ex. acta graco har fästen till sin.

Jag var sugen på en bed bas, men de blev en man fäster med bältena och jag tycker inte alls det är bökigt. Varför ska jag bära runt på bilbarnstolen?

När han var liten orkade man utan problem bära stolen om det behövdes + att våran kan man fälla till fullt liggläge.

Vi har en barnvagn och bärsele. Handlar vi finns det kundvagnar med "bilbarnstol" för barn upp till 1 år.

Jag vet inte ens vad isofixspännen är och vi har då lyckats fästa två barnstolar i bilen :angel:

Babyskyddet satt med bas och basen sätter man fast med ett vanligt bälte. Stolen gick att flytta till andra bilar och bara sätta fast med säkerhetsbälte.

Vår nya stol för lite äldre barn sitter också fast i vanliga säkerhetsbälten. Sen är det några extraremmar som sitter fast i stolen framför med några remmar.

Vi har Akta Graco med bas. Supersmidigt. Vi dessutom köpt till e vagn som man fäster babyskyddet i... :bow:

Vår bil från 2003 har isofix. Tror att det blev standard 2006.

Vår bil har tydligen oxå isofixfästen och den är från 2002, hade ingen aning om det för ens de sa det när vi köpte en ny, hehe =) Vi hade en BeSafe Izi sleep och den har vart kanon, den är dessutom till salu eftersom tjejen har växt ur den=)

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 343
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 557
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Precis som med barnvagnar så känner jag att det är rena djungeln gällande bilbarnstolar, så tänkte att vi kunde ha en tråd för detta...
2
Svar
36
· Visningar
4 218
Senast: Amha
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 137
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25