islänning utan grundutbildning

H

hannaek

Jag har tagit mig lite vatten över huvudet och köpt en outbildad islänning som är det tjurgaste på denna jord, men finare, snällare, underbarare häst får man leta efter, men jag har insett att jag i ridningen behöver hjälp, för att få till gångarter osv, han är alltså bara sutten på och hobbyriden i skogen helt utan krav, han reds in 2007.
mitt problem är att jag inte hittar någon som tar emot hästar på tillridning /utbildning här i västerbotten, jag bor utanför umeå, jag vill inte gärna skicka honom så långt bort.
vet ni av någon som utbidar islänningar här??
 
Sv: islänning utan grundutbildning

Jag kan höra med mina kontakter inom islandshästvärlden, de brukar ju ha koll på varandra.....återkommer.....
 
Sv: islänning utan grundutbildning

Tack, jag väntar ivrigt på svar :)
 
Sv: islänning utan grundutbildning

Känner igen mig där.. Har dock trampat på ändå :p Du kan inte få tips bara av någon instruktör då?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej - jag behöver hjälp! Letade länge och väl efter vart jag skulle posta det här - men hittade inget. Jag blir så frustrerad och arg...
2
Svar
26
· Visningar
6 142
Senast: Maqurell
·
Hästmänniskan Ja som ruriken lyder så trodde jag dels att jag bestämt mig för att det bästa för häst och mig är att gå skilda vägar och dels att jag...
Svar
3
· Visningar
1 148
Senast: tuaphua
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 528
Senast: scizofren
·
Hästmänniskan Den här tråden handlar om självförtroende, framtidsplanering, ekonomi och hästkunskap. Och det blir långt... Som en del kanske vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 012
Senast: IslaBonita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp