Islandshingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mannis
  • Startdatum Startdatum
M

mannis

Är det nåon som har information om Silfurmáni Frá Asgård. Hur är hans avkommor?
Allt mottages tacksamt.
M vH Mannis

Har du tittat på Kvarnbackas hemsida? Det jag vet är att inte är godkänd i Sverige utan att man måste betäcka sitt sto i Danmark och sedan regga fölet i Sverige. Du kan kanske kolla med SIF hur du går tillväga med det.

Jo, jag vet att man måste betäcka sitt sto i Danmark.
Jag vill veta lite hur hans avkommer blir. Den hästen på min användarbild är nämligen en avkomma efter honom. Man reggar avkomman som livmoderimport, papperna är under registrering. Skickade in de i höstas och har inte fått de än :(.
Det skulle vara roligt att höra om andra Silfurmáni avkommor, hur de är i sätt och temprament.

Finns en avkomma efter honom på Värmdö. Ljóri heter han och är silversvart. Rätt trevlig gång åxå!

/Malin

Vet du hur gammal den är, hur stor den är ?
Min hon har en trav utan dess like, det är så man tappar hakan. Tölt har inte inte visat så mycket, bara någon enstaka gång.
Tack för du svarat.
M vH

Kan hoppas att hon svarar här. Är kul att se andra avkommor.
Tack du också för du svarat.
M vH

jag kan försöka luska fram en mailadress till ägaren om du vill. Ljóri är normalstor (har sett honom ett fåtal gånger på kurs) tycker jag (ca 135 cm). Fina rörelser i tölt och trav!

/Malin

Liknande trådar

Utrustning Nu i UF tider så kollar jag och några vänner runt med idéen att börja tillverka framförallt läderprodukter och vi är intresserade av vad...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 895
Senast: Acer
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
2
Svar
20
· Visningar
5 264
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Leker lite med tanken att låna magen av ett sto jag är väldigt förtjust i, men då jag själv är liten vill jag att avkomman absolut inte...
Svar
8
· Visningar
1 353
Senast: Gimlan
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 656
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30