Islandshästgymnasium

Tibra

Trådstartare
Hej..
gud vad jag älskar islandshästar och speciellt min proppa Tibra :) fina islänningen ;)
och att gå i ett islandshästgymnasium vore inte helt fel om man är så intresserad!
Men, jag kan inte gå på "dille-gård" som jag var sugen på.
Jag kan bara inte lämna och skita i Tibra, utan mig är hon utdömd asså! Och det är alldeles för dyrt att ta med henne.
Jag skulle inte kunna svika henne pågrund av ett gymnasium, men visst, man känner ju sig ledsen över det hela. För det vore rena drömmen asså!
Dessutom kan jag inte låna ut min lillfia för hon har både bronkit och eksem, dessutom är hon en rätt het och känslig häst. Och att vara utan henne så länge skulle jag inte klara av!
Så därför börjar jag på samhälle i vår tråkiga kommun :( sånt är livet men det var kärleken till hästen som valde det hela!
/L
 
Sv: Islandshästgymnasium

Jag hade gjort mig av med hästen, alternativt låtit den vandra vidare till trapalande om den riskerar att fara illa i någon annans händer. Kom ihåg att man ofta tror sig ha bäst hand om sin egen häst, så är ju inte alltid fallet. Hästen kan få det lika bra, eller kanske till och med bättre, hos någon annan!

När jag skulle välja till gymnasiet så hade jag just fått min första häst. Jag gjorde samma val som du, valde att studera på orten för att kunna behålla hästen. Jag gjorde ett val som jag kommer att undra över hela livet, valde jag verkligen rätt? Lätt att vara efterklok... Men du måste tänka som så att en häst är inte SÅ viktig i jämföelse med ditt liv. Jag har insett att jag borde ha satt mig själv som prio 1 istället för hästen (som säkert skulle må gott hos vem som helst).

En häst med bronkit och eksem på samma gång låter inte som en särskilt frisk häst? Jag förstår att det ligger mycket jobba bakom hästen. Bronkit kräver mycket utevistelse och eksem tvärtom under sommartid. Man får se till att ha ett stall med aircondition som heter duga! ;)
 
Sv: Islandshästgymnasium

Det är ett tufft val du står framför.
MEN precis som dolores eller vad tjejen innan mig skrev så är det lätt undra senare, valde jag rätt?
Om jag var du skulle jag välja gymnasiet före hästen med tanke på att det är ett val du gör för livet.
Det är inte kul att senare stå och tänka "FAAAN att jag inte valde det istället!!!"
Jag har också följt dina trådar om din häst och jag tycker hon inte verkar må så bra. Och om verkligen är som du säger, att hon är utdömd utan dig så är det ju riktigt illa. Även fast jag mycket väl tror att det finns många kompetenta hästmänniskor som skulle kunna ta hand om din häst lika bra som du.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning långt och negativt inlägg. Jag blir så ledsen. :( Jag slutade förra året mitt hästjobb pga en incident och blev då timvikarie...
2
Svar
23
· Visningar
2 153
Senast: Twihard
·
S
Träning Nu har jag fått nog av alla fräcka islandshästar uppfödda med enbart sin mamma, bortskämda och bortgullade och utan respekt för vare sig...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 575
Senast: Balderum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp