Islandshäst landslag

Islandshesten

Trådstartare
Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla landslag.

Som jag förstått så måste man delta på 2 stycken nivå 1 tävlingar. Men låt säga att hon åker på ösm och svenska mästerskapen räcker det. Eller måste man delta på 2 stycken nivå 1 innan sm? + sm? Är jag otydlig hur jag menar? 🙈

Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla landslag.

Som jag förstått så måste man delta på 2 stycken nivå 1 tävlingar. Men låt säga att hon åker på ösm och svenska mästerskapen räcker det. Eller måste man delta på 2 stycken nivå 1 innan sm? + sm? Är jag otydlig hur jag menar? 🙈
Här finns uttagningskriterierna https://www.icelandichorse.se/tavling/landslaget/uttagningskriterier

Där står bland annat detta:

"Uttagning sker med utgångspunkt i de resultat som ekipaget har presterat under tävlingssäsongen samt all annan information som är väsentlig för att bedöma kvalité, lämplighet och kapacitet hos ekipaget. I lämplighet ingår även sportsligt uppträdande, attvara en god förebild för sporten och islandshästen samt att bidra till god lagkänsla. Vidareförutsätts att ekipaget inför uttagningen följt samtliga av landslagsledningen och UKkommunicerade krav vad gäller t ex inlämning av dokumentation kring häst och ryttare. UKsbeslut om uttagning av ekipage kan inte överklagas.

För sportlaget gäller följande: uttagning till landslaget baseras i första hand på fullständigaobligatoriska resultat från Svenska Mästerskapen (SM) för inrikes baserade ekipage samt påandra nationella mästerskap för utlandsbaserade ekipage, i andra hand på fullständigaresultat från nivå 1-tävling och därefter andra worldranking-tävlingar. Med fullständigaresultat menas uttagning och final."

Det är alltså inte längre obligatoriskt att delta i varken en eller två nivå 1-tävlingar utöver SM, utan det är SM som är obligatoriskt, men nivå 1-tävlingar såklart meriterande. Vill man verkligen, verkligen delta på VM eller NM så är det en bra start att vinna SM! :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 414
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 350
Senast: Ajda
·
Hundträning Har lite funderingar kring vilka mål andra hundförare som tränar för att kunna tävla i någon gren har kring leken med sina hundar i...
Svar
11
· Visningar
2 049
Senast: Marje
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka