kvandi
Trådstartare
När man skall rida in hästar sägs ju rundpaddock vara ett mycket bra verktyg. Jag har tänkt bygga en sådan iår inför att mina små skall ridas in. Men när man läser allmänt om rundpaddockar så verkar många föredra en Picadero istället, dvs en fyrkantig "rundpaddock". Där får hästen träna rakriktning/böjning istället för att bara träna på böjt spår. Det tycker jag verkar smart och blir ju praktiskt även till de vuxna hästarna!
Har ni nånsin sett islandshästar ridas in eller tränas i en fyrkantig ruta? En Picadero skall vara i storlek 10-12m/sida. Tror ni det kan vara en bra idé? Hörnena borde man kunna stängsla bort genom att lägga slanor så fyrkanten tillfälligt blir åttakantig om hästarna vill parkera med huvudet i hörnen.
Vad hade ni byggt, Picadero eller rundpaddock?
Har ni nånsin sett islandshästar ridas in eller tränas i en fyrkantig ruta? En Picadero skall vara i storlek 10-12m/sida. Tror ni det kan vara en bra idé? Hörnena borde man kunna stängsla bort genom att lägga slanor så fyrkanten tillfälligt blir åttakantig om hästarna vill parkera med huvudet i hörnen.
Vad hade ni byggt, Picadero eller rundpaddock?