Islandshäst högskola?

Lokkur

Trådstartare
Hej! Jag är 19 år och ska ta studenten nu om några veckor. Jag har gått hotell och restaurang, och skulle vilja läsa vidare på högskola då med inriktning islandshäst. Och jag undrar om någon av er vet någon här i landet? För jag har sökt efter det, men bara hittat gymnasium. Och det kan jag ju inte, gå om och läsa om allt de vill jag inte göra. Så om någon vet någo bra, tipsa gärna!!:laugh:
Kram

Sv: Islandshäst högskola?

I Danmark startar det en beridar utbildning. Den kostar en del att læsa och de stæller en del krav før att man skall vara behørig. De har søkt om att den skall vara studieberættigad men jag tror inte det har kommit någon avgørelse ænnu. Vet inte om det ær før sent att søka, men om du ær intresserad så kolla in http://www.organicfarmer.dk/ och gå på fliken "Berider", --> "Islandshesteberider", lite rørigt men den ær længst uppe.

Strömsholm har väl också en högskoleutbildning, ettårig. Har dock för mig att det kostar lite och kräver en del för att komma in.
Sen finns ju Hólar och Hvanneyri på Island också, Hvanneyri är nog lite lättare att komma in på men kanse inte lika hög status heller...

Jo kollade på strömsholm, men ja hitta inget om högskola? men de kanske dom har. ska kolla på de. Jo dom på island vet jag om. men dit kan jag ju inte ta med min häst:P skulle aldrig sälja honom . så helst ska de ju vara här i svergie! :)

Förutom alternativen som redan är nämnda finns det nog bara island kvar som alternativ. Det kryllar ju inte direkt av islandshästutbildningar på högskolenivå.

Jag har sökt Hästskötarkurs profil Islandshäst på Wången, folkhögskola. Sista ansökningsdag är 11 juni tror jag och den är en termin lång.

Jag har sökt Hästskötarkurs profil Islandshäst på Wången, folkhögskola. Sista ansökningsdag är 11 juni tror jag och den är en termin lång.

Hej! Ja var inne och kolla men jag såg inget om högskola utan bara vanlig utbildning som är på 3 år. fast ja får leta vidare så kanske ja hittar:banana:

Ska jag med göra, sitter och knåppar på det personliga brevet. Men funderade på om någon annan har skrivit rekomendation åt dig? Tänkte fråga min instruktör om hon hade velat göra det:)

Vad jag har förstått så är hippologen den enda hästutbildning i sverige som det är högskole nivå på, men ni får gärna rätta mig om jag har missat något:)

Hästskötargrejen på Wången är folkhögskola, tydligen.
Utbildningen på Strömsholm är eftergymnasial och studiemedelsberättigad.

Strömsholm visste jag om, men inte wången. Visste inte att det finns folkhögskolor.

Ska jag med göra, sitter och knåppar på det personliga brevet. Men funderade på om någon annan har skrivit rekomendation åt dig? Tänkte fråga min instruktör om hon hade velat göra det:)

Nej, ingen skrev rekommendation åt mig, men det är kanske en bra idé att någon gör det. Jag tog istället med hela min ryttarkarriär, och vad jag har för mål med ridningen. :) Jag hoppas jag kommer in, det skulle vara jättekul. :D

Hej! Ja var inne och kolla men jag såg inget om högskola utan bara vanlig utbildning som är på 3 år. fast ja får leta vidare så kanske ja hittar:banana:

Det är folkhögskola, och den är en termin lång. Du kan kolla på Wången's hemsida om vad det är som gäller. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: Äpplet.
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 672
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka