Islandsföreningar

A

Askí

Ännu en tråd till... ;) :crazy:

Men jag skulle vilja veta av lite mer föreningar!

T ex Vængur, Kappi, dyggur, vestur, Gauti..
Finns det några mer? :crazy:

/ Askí

Sv: Islandsföreningar

Ännu en tråd till... ;) :crazy:

Men jag skulle vilja veta av lite mer föreningar!

T ex Vængur, Kappi, dyggur, vestur, Gauti..
Finns det några mer? :crazy:

/ Askí

Är det nåt speciellt ställe i landet du söker? Finns ju massor av föreningar om man tänker hela Sverige.

På lokalklubbarnas hemsidor finns det ofta länkar till de övriga lokalklubbarnas...
Det gör det iaf på MÖRS hemsida, gå in under "länkar" och där hittar du övriga lokalklubbars hemsidor :D

Jo! :D
Mökkur känner jag ju igen, hur kommer man in på tävlingssidan där man ser i olika klasser vilka gångarter man visar?

Om du tittar på Svenska Islandshästförbundets sida finns alla lokalföreningar uppskrivna där. Under SIF finns både regioner och föreningar t ex, och annat om SIF.

På lokalklubbarnas hemsidor finns det ofta länkar till de övriga lokalklubbarnas...
Det gör det iaf på MÖRS hemsida, gå in under "länkar" och där hittar du övriga lokalklubbars hemsidor :D

Fast alla klubbar verkar inte finnas med.. :cool:

Jag bor i Aquiljors område, men är istället med i umeåföreningen Birk.
(och det var den som inte fanns på MÖRS sida).

Jo! :D
Mökkur känner jag ju igen, hur kommer man in på tävlingssidan där man ser i olika klasser vilka gångarter man visar?

MÖRS sida är väldigt bra, med bra artiklar, och där ligger det du pratar om under "kunskapsbanken".

Fast alla klubbar verkar inte finnas med.. :cool:

Jag bor i Aquiljors område, men är istället med i umeåföreningen Birk.
(och det var den som inte fanns på MÖRS sida).

Men har den föreningen en hemsida då? Annars är det ju inte så lustigt att den inte är med...

Ser att det är klubbar kring Götet du nämner. Alla är ju lokalklubbar utom Vestur som är "mamma"-klubben som alla de andra är organiserade under.

De olika klubbarna skiljer lite i upptagningsområde. Några tenderar att ha ungefär samma område, bara små skillnader. Om du funderar på att vara med i någon/några skulle jag kolla hemsidor och se vad det finns för aktiviteter, hur tidningen verkar vara osv.

Själv är jag med i Vaengur.

OA

Japp! vi har träffats! tror du hade min sadel på prov! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: Nota
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka