Isfri vattenkopp

Sv: Isfri vattenkopp

Det går inte att lägga en sån där frostvakt kabel i karet?

I slangen är ju lätt ordnat och då har man ju åtminstone vaten ut i hagen men kan man sedan få till vattnet att inte frysa så är det ju guld. Blir ju väldigt mycket mer ekonomiskt med typ ett badkar än en thermobar, som väl landar på 5000-6000kr i inköp... (just köpt eget stället och håller på att renovera så kassan är inte fet direkt....)

Börja då med att se till så att vattnet till hagen är frostfritt, använd sedan gamla beprövade metoder som bollar i karet etc till en att börja med. Nära kassan är mera stadgad kan man satsa på en frostfri variant av vattenkopp också.

Det låter hemskt farligt, tänk om hästarna biter på kabeln? El och vatten bör nog hållas så separerade som möjligt. Vill man göra en billig variant rekommenderar jag att man själv snickrar ihop en isolerad balja, så som vi gjort. Badkar leder ju kylan bra, så jag upplever att de är svåra att håla isfria.

Liknande trådar

Anläggning Får hagar se ut såhär? Hela hagen är tyvärr upptrampad och hästarna kommer in med lera upp till knäna så man är tvungen att spola för...
Svar
3
· Visningar
745
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
551
Senast: tara
·
Anläggning Vår ena hage gränsar mot en granne som fått problem med vildsvin på sin tomt. Nu har han köpt ett klent plastnät som han hägnat lite...
Svar
7
· Visningar
976
Senast: Seabaz
·
Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
862
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Världens bästa tältlampa
  • Flytt

Hund, Katt, Andra Djur